Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

9 بازی 9 شکست، چه فکر میکردیم چه شد؟!

© Photo / FB/Afghanistan Cricket Boardتیم ملی کریکت افغانستان
تیم ملی کریکت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم ملی کریکت افغانستان با قرار گرفتن در قعر جدول به کارش با قبولی 9 شکست متوالی در رقابت های جام جهانی 50 آوره پایان داد.

به گزارش اسپوتنیک، قبل از شروع جام جهانی و با توجه به درخشش تیم ملی کریکت در طی چند سال گذشته، همه انتظار این را داشتند که تیم ملی در دومین تجربه جام جهانی اش بتواند نمایش بهتری نسبت به دوره اول رقابت ها داشته باشد.

گفتگوی اختصاصی/ در میان بازیکنان تیم ملی کریکت چند دسته گی ایجاد شده است - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
گفتگوی اختصاصی/ در میان بازیکنان تیم ملی کریکت چند دسته گی ایجاد شده است

اما اتفاقات و شرایط تیم آنی نبود که اهالی کریکت در افغانستان میخواستند.

تیم ملی کریکت بیشتر از آن که درگیر مسائل فنی این رقابت ها باشد، درگیر حاشیه های درون تیمی بود.به طوری که حاشیه ها بیشتر از هر زمانی در تیم جای باز کرده بود و این موضوع برای یک تیم حرفه ای ورزشی آنهم در رقابت های جهانی یعنی سم.

پس از شکست های چهارم و پنجم تیم موجی از انتقادات بر علیه عملکرد تیم کریکت راه اندازی شد، طوری که بسیاری از کارشناناس کریکت رئیس کریکت بورد را در قبال شکست های متوالی تیم و نامنظم بودن تیم پاسخ گو میدانستند.

رئیس فدراسیون خبرنگاران ورزشی افغانستان در گفتگو با اسپوتنیک ایجاد حاشیه و بی نظمی در تیم ملی کریکت تایید کرد و گفت تیم ملی آنطور که باید میدرخشید در این مسابقات ندرخشیده است.

وی همچنان گفت که تغییر کاپیتانی در آستانه برگزاری مسابقات نیز در میان بازیکنان تیم چند دسته گی ایجاد کرده است.

یکی دیگر از اتفاقات نیز بازگشت جنجالی شهزاد محمدی به کابل بود که بر اساس ادعای رئیس کریکت بورد وی به دلیل مصدومیت تیم را ترک کرده است، اما شهزاد پس از ورود به کابل به رسانه گفت، او به دلیل از تیم اخراج شده است.

از سویی بازیکنان نیز که نقش مهمی در ریشه کن کردن این حاشیه ها در تیم داشتند به جای تمرکز روی مسابقات، خود را بیشتر درگیر مشکلات و اختلافات کردند.

با این حساب همه این ها در کنار هم نتیجه ای بهتر از 9 شکست متوالی در جام جهانی را نمیتواند رقم بزند.

این موضوع به حدی جدی بود که پای رئیس جمهور غنی که خودش در راس بورد مشورتی کریکت در دولت است را به لندن کشاند.

یکی دیگر از موضوعات نیز سطح بسیار بالای کیفی این رقابت ها بود. افغانستان به باور خیلی از کارشناسان کریکت در خیلی از مسابقات مشکل فنی داشت.

در بسیاری از بازی ها یل حریفان به راحتی به هدف تعیین شده افغانستان میرسیدند و یا افغانسان نمیتوانست به هدف داده شده حریفانش دست پیدا کند.

این نشان میدهد که افغانستان تا کنون توانایی رقابت با تیم های صاحب نام کریکت دنیا را درسته کم در جام جهانی ندارد.

افغانستان در حالی به مقام اخر رسیده است که گلبدین نائب کاپیتان جنجالی تیم ملی کریکت در این مسابقات، روز گذشته پس از شکست مقابل ویست اندیز گفته تیم ملی به توپ اندازان سریع تری نیاز دارد.

بهرحال از عملکرد تیم ملی کریکت در جام جهانی میتوان چندین استباط کرد. که مهم ترینش این است که حتی با وجود داشتن ستاره هایی مانند راشدخان و محمد نبی، وقتی تیم درگیر حاشیه و اختلاف باشد، هیچ انتظاری نباید داشت، زیرا در این جام ستاره های تیم ملی کریکت که در طی 4 سال گذشته در میان بهترین های جهان بودند، روند کم فروغی داشتند.

حالا باید دید پس از بازگشت تیم به کابل، رئیس جمهور در قبال بورد کریت چه تصامیمی اتخاذ خواهد کرد.

اما پیش بینی میشود عزیزالله افصلی رئیس بورد کریکت از وظیفه اش برکنار شود، زیرا وی نتوانست مشکلات تیم را در حساس ترین مقطع ممکن حل کند.

افغانستان در سال 2015 و نخستین حضورش در رقابت های جام جهانی در میان ده تیم با هشت شکست و یک پیروزی تیم نهم شد، اما با گذشت 4 سال نسبتا خوب، امسال و در دومین حضورش در میان ده تیم دهم شد و یک بازی را هم نتوانست ببرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала