ترامپ چرندیات تاریخی خود را به گردن آب و هوا انداخت

© Andrew Harnikترامپ چرندیات تاریخی خود را به گردن آب و هوا انداخت
ترامپ چرندیات تاریخی خود را به گردن آب و هوا انداخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، اشتباهات تاریخی در سخنرانی روز استقلال خود را به گردن باد و باران انداخت.

 به گزارش رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا آب و هوای بد و بارانی و خرابی دستگاه پخش سخنرانی را عامل اصلی بخشی از اشتباهات تاریخی دانست که در طول سخنرانی روز استقلال خود مرتکب شد.
ترامپ در جریان این سخنرانی ایجاد ارتش از سوی کنگره قاره‌ای را در سال 1775 یادآور شد و گفت: ارتش قاره‌ای با زمستان سخت و طاقت‌فرسای دره فورج روبرو شد اما توانست به پیروزی دست یابد. ارتش ما توانست اوضاع را درست کند، به آسمان دست یابد و استحکامات را تصرف کند و فرودگاه‌ها را به تصرف خود درآورد. ارتش ما هر کاری که باید انجام می‌داد را انجام داد.
ترامپ در این سخنرانی به فرودگاه‌هایی اشاره کرد که اصلاً در آن زمان وجود نداشتند. در زمان جنگ استقلال امریکا به سال 1775 اصلاً هواپیما وجود نداشت! برادران رایت در سال 1903 برای نخستین بار هواپیما را اختراع کردند. 

روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی با اشاره به اشتباهات تاریخی ترامپ نوشت او در حالی نبرد مک هنری را مربوط به جریان استقلال امریکا دانست که این نبرد درست چندین دهه پس از جنگ انقلابی امریکا و در جریان جنگ سال 1812 به وقوع پیوست. ترامپ در حالی از راکت باران در جریان جنگ استقلال امریکا سخن گفت که اولین راکت نیز در جریان جنگ جهانی اول، از سال 1914 تا 1918 مورد استفاده قرار گرفت.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا به خبرنگاران در توضیح این اشتباهات تاریخی خود گفت: ما در روز برگزاری مراسم استقلال امریکا، باران زیادی را شاهد بودیم. من زیر باران ایستاده بودم. دستگاه پخش سخنرانی — اتوکیو — از کار افتاد و نمی‌شد از آن استفاده کرد و بعد همه چیز بهم خورد و از کار افتاد.
ترامپ گفت، خرابی دستگاه پخش سخنرانی باعث بروز چنین اشتباهی شده است و ادامه داد: در وسط جمله بودم که دستگاه خراب شد. احساس خوبی نداشتم. زمانیکه مقابل میلیون‌ها میلیون تن ایستاده‌اید و اوضاع خراب می‌شود، چه احساسی دارید؟! فکر می‌کنم باران این دستگاه را خراب کرد. با این حال، سخنرانی بسیار خوب بود!
وی ادامه داد: گرچه کار سختی بود، اما من توانستم بدون دستگاه، سخنرانی را ادامه دهم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала