میر رحمان رحمانی: بعداز این روندهای قانونی به بن بست کشیده نخواهد شد

© طارقمیر رحمان رحمانی
میر رحمان رحمانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس می گوید که تنش های یک نیم ماه بر سر انتخاب ریاست این مجلس، اعضای این مجلس به این نتیجه رسیده اند که نگذارند دیگر روندهای قانونی این مجلس به بن بست ها برخورند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیو، میر رحمان رحمانی پس از چهار دور انتخابات موفق شد که به کرسی ریاست هفدهمین دور مجلس نماینده گان تکیه بزند.
رئیس پنجاه شش ساله مجلس که پیشینه نظامی دارد و اکنون به تجارت مصروف است، برای هشت سال، رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس نماینده گان بود: «بخیر بنُ بست شکست و فعلاً شما می‌بینید که روند عادی در پارلمان یا مجلس آغاز شده‌است. ما برنامه‌های ما همین است که مطابق قانون اساسی و اصول وظایف داخلی کارهای خود را پیش می‌بریم.»

میر رحمان رحمانی، رئيس مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
میر رحمان رحمانی سرانجام رئیس مجلس نمایندگان شد

وی می افزاید از تجاروب اش در ریاست کمیسیون اقتصاد مجلس، در دوره ریاست اش در مجلس کار خواهد گرفت تا مشکلات در روندهای قانونی کاهش یابید.
نماینده گان مجلس از آقای رحمانی میخواهد که از چند دسته گی در پارلمان جلوگیری کند، شیرمحمد آخُندزاده، عضو مجلس نماینده‌گان گفت: «وکیلان را باید منسجم نگه دارد. بی اتفاقی را میان شان جا ندهد. تعصب قومی را دامن نزند. مشکل دیگری را ایجاد نکند. یعنی یک پارلمان یک پارچه باید داشته باشیم که برای مردم افغانستان کار کند.»
در چهارمین دور انتخابات ریاست مجلس، از ۲۴۵ عضو مجلس، ۱۳۶ تن آنان به میررحمان رحمانی رأی دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала