نگرانی سکتور خصوصی از نبود بازار برای حاصلات انگور و خربوزه

© Sputnik / Sergey Anashkevichتاکستان انگور
تاکستان انگور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان در اتاق تجارت و سرمایه گذاری می گویند که فصل جمع آوری حاصلات انگور و خربوزه فرا رسیده است که و نبود بازار برای فرآوردها، سکتور خصوصی را نگران ساخته است.

به گزارش اسپوتنیک ، به نقل از آریانا نیوز، مسئولات این نهاد میگویند، وزارت صنعت و تجارت باید برای بازاریابی این محصولات پیش از جمع آوری اقدام جدی بکند و در غیر آن سکتور خصوصی با مشکلات رو به رو خواهد شد.

یونس مهمند، عضو اتاق تجارت و سرمایه گذاری میگوید: “بازار خوب برای خربوزه افغانستان امارات میباشد، هر تجار میتواند که از طریق بندر چابهار و هوایی محصولات شان را به امارات صادر کنند.”

وزارت تجارت تلاش دارد تا برای صادرات کشور بازارهای جدید را جستجو کنند مسئولان این وزارت می گویند که توجه بیشتر به بازارهای آسیای مرکزی دارند.

کشاورزان خوست خواستار بازاریابی برای حاصلات نیشکرشان شدند - اسپوتنیک افغانستان
کشاورزان خوست خواستار بازاریابی برای حاصلات نیشکرشان شدند

مقدسه یورش، معین این وزارت اظهار می‌دارد: “فعلا مارکیت‌های جدیدی که روی آن ما تمرکز داریم باکوی آذربایجان است، ما به آنجا تربوز صادر کردیم و حالاهم در راه است تا به آنجا برسد. همچنان کشورهای آسیای مرکزی مورد تمرکز ما است.”

معین وزارت تجارت می گوید بهترین راه کار جدید انکشاف صادارات تمرکز بیشتر به بازارهای است که مطمین باشد. به گفته وی بازارهای پیش مطمئن نیست به این دلیل آنها بیشتر تمرکز نمی شود.

این در حالی است که چندی پیش دهقانان ولایت فراه از نبود بازار مقدار زیادی تربوز را به طور اعتراض به روی جاده ها ریختند و از بالای آن عبور کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала