کشف ستاره جدید در اطراف کهکشان ما

© REUTERS / Mario Anzuoniکهکشان
کهکشان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان چندین موجود آسمانی را در نزدیکی کهکشان ما کشف نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه Phys.org خبر داده است که یک گروپ بین المللی متشکل از دانشمندان چندین شیء آسمانی را کشف کرده است که مربوط به بقایای انفجار ابرنواختر هستند، اما ستاره های نوترونی یا سیاهچاله ها نیستند. با گذشت زمان، به ستاره های زامبی کوچک و کوتاه سفید سرشار از اکسیجن مبدل می شوند.

کشف سیگنال منظم اسرارآمیز از کهکشان دور - اسپوتنیک افغانستان
کشف سیگنال منظم اسرارآمیز از کهکشان دور

گفته می شود که سه ستاره در کنار عنصر آسمانیLP 40-365 (یک کوتوله سفید کم حجم) ملاحظه گردیده است که می تواند در نتیجه دو نوع ابرنواختر نوع Iax (انفجار کوتوله سفید در تشکیل یک ستاره دوتایی) و یا یک ابرنواختر ناشی از جذب الکترون (یک نوع از فروپاشی هسته اتمی) بوجود بیاید. انفجارها ضعیف هستند، به همین علت در نتیجه ستاره نوترونی یا یک سیاهچاله بوجود نمی آید، بلکه یک ستاره با حجم کوچکتر بوجود می آید که در آینده سرعت خواهد گرفت و ممکن که کهکشان را ترک کند.
در 2 جولای گزارش شد که ستاره شناسان انستیتوت تکنالوژی ماساچوست ایالات متحده ستاره ای غیرمعمول جدید را کشف کرده اند که سمت و توان حرکت آن هنوز معلوم نیست. این ستاره گاهی نور خود را از دست میدهد و گاهی روشن می شود. محققین گفتند که توضیحات احتمالی در مورد این پدیده هنوز وقت است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала