واکنش شدید کرزی به حمله طالبان بر غزنی

© Sputnik / P. Mamaghaniحامد کرزی
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان حمله تروریستی امروزی در ولایت غزنی را شدیداً تقبیح نمود.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در صفحه تویتر خود حمله امروز درشهر هرات را تقبیج نموده اظهار داشته است که امروز در غزنی تلاش دیگری برای متوقف کردن مذاکرات صلح است.

کرزی: ما مخالف جنگ امریکا در افغانستان هستیم - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: ما مخالف جنگ امریکا در افغانستان هستیم

من به شدت این خشونت شوم علیه فرزندان خود را محکوم می کنم و از مردم خود تقاضا می نمایم که در برابر تلاش های ضد صلح متحد شوند. من عمیق ترین همدردی خود را به خانواده های قربانیان ابراز می نمایم.

مقام‌های محلی در ولایت غزنی، می‌گویند که در این انفجار دست کم دوازده تن به شمول چهار غیرنظامی جان باختند و نزدیک به 179 تن دیگر زخمی شده‌اند. مقام‌ها گفته‌اند که بیشتر زخمیان این رویداد، کودکان و زنان استند.پیش از این مسوولین ریاست امنیت ملی اعلام داشتند که در نتیجه این انفجار 2 سرباز امنیت ملی شهید و 3 سرباز و 3 کارمند دیگر امنیت ملی زخمی شده اند. این در حالی است که روز دوشنبۀ هفتۀ گذشته نیز هنگامی که رهبران طالبان در دوحه سرگرم گفت‌وگوها با نماینده‌گان امریکا بودند، مهاجمان انتحاری این گروه بر یک مرکز مربوط وزارت دفاع در شهر کابل حمله کردند و برای در حدود شش ساعت به درگیری پرداختند. در این حمله نزدیک به 30 تن جان باختند و بیش از صد تن دیگر که بسیاری از آنان کودکان بودند، زخمی شدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала