Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

میزان پاداش قهرمان جام جهانی بانوان چند است؟

© AFP 2023 / ANDY CLARKمیزان پاداش قهرمان جام جهانی بانوان چند است؟
میزان پاداش قهرمان جام جهانی بانوان چند است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم ملی آمریکا با پیروزی برابر هالند به عنوان قهرمانی جام جهانی زنان 201 رسید اما رقم پرداختی پاداش به بانوان در این جام، به شکل عجیبی با مردان تفاوت دارد.

به گزارش اسپوتنیک، با پایان یافتن جام جهانی بانوان 2019 که به میزبانی فرانسه راه اندازی شده بود، در فرجام به هر بازیکن تیم قهرمان (آمریکا) مبلغ 250 هزار دلار پاداش خواهد رسید که مجموع رقم پاداش بازیکنان به 38 میلیون دالرمی رسید، که با رقم پرداختی پاداش به تیم ملی فرانسه بعد از قهرمانی در جام جهانی 2018، تفاوت فاحشی دارد و همین مقدار در پرداخت جایزه و دستمزد، یکی از اعتراض های زنان به نابرابری با فوتبال مردان می باشد.

هر بازیکن تیم ملی آمریکا که در لیست اولیه حضور داشتند، 37 هزار و 500 دالر دستمزد می گیرند و همین رقم برای آنهایی که به لیست نهایی نیز راه یافتند در نظر گرفته شد تا قبل از شروع مسابقات، رقم 75 هزار دالر به حساب آنها ریخته شود.

از سوی فیفا برای قهرمان رقم 4 میلیون دالر، برای تیم دوم 2.6 میلیون دالر پاداش داده می شود که این پول همانند عرصه مردان تحویل فدراسیون فوتبال آن کشور می شود و بخش زیادی از آن (بین 110 تا 120 هزار دالر) به هر بازیکن تعلق می گیرد که در مجموع هر بازیکن حدود 250 هزار دالر دستمزد خواهد گرفت.

البته از یاد نباید برد بازیکنانی که در این مسابقات درخشیده اند می توانند از سوی تیم های بزرگ با دستمزد های بلند به خدمت گرفته شوند. باشگاه های اروپایی مانند منچستر سیتی، بارسلونا و بایرن مونیخ در دهه گذشته سرمایه گذاری های قابل توجهی در فوتبال زنان انجام داده اند و قدرت هایی مانند یوونتوس، منچستر یونایتد و رئال مادرید هم در دو سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده اند.

این در حالیست که با توجه به پیشرفت روزافزون فوتبال زنان، جیانی اینفانتینو رییس فیفا در آخرین کنفرانس خود ابراز امیدواری کرد، دوره بعدی در سال 2023، پاداش قهرمانی تا دو برابر افزایش یابد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала