بهره برداری درمانگاه معتادان در زندان پلچرخی

© Photo / MoPH FBبهره برداری درمانگاه معتادان در زندان پلچرخی
بهره برداری درمانگاه معتادان در زندان پلچرخی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد، که درمانگاهی برای درمان یک هزار و ۲۰۰ زندانی معتاد در زندان پلچرخی به بهره‌برداری سپرده شده است.
وزیر صحت عامه افغانستان خواستار قانونی شدن کشت و فروش مواد مخدر شد - اسپوتنیک افغانستان
وزیر صحت عامه افغانستان خواستار قانونی شدن کشت و فروش مواد مخدر شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه، وزارت صحت افغانستان در یک خبرنامه نوشت: فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه روز گذشته(۱۶سرطان) در مراسم بهره‌برداری درمانگاهی برای معتادان گفت:- "ایجاد این درمانگاه یک نیاز مبرم برای تداوی زندانیان پلچرخی کابل محسوس می‌شد،‌ با ایجاد این درمانگاه زمینه بهتری تداوی برای آنان در داخل زندان فراهم شده است. در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ زندانی معتاد به مواد مخدر می‌باشند".

وزیر صحت افغانستان در این مراسم گفت، که به معتادان آمپول «Naltrexone» به شیوه جدید تزریق می‌شود که با تزریق آن، به مدت ۲۸ روز پس از استعمال مواد مخدر، برای شخص مریضی دل‌بدی رخ می‌هد و سبب کاهش تمایل آنان به مواد مخدر می‌شود.

وی همچنان از دسترسی آسان به مواد مخدر در زندان ها ابراز نگرانی کرده، از ادارات سکتوری و مسئولان خواست تا در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیشتر تلاش نمایند.

درهمین حال عبدالحلیم کوهستانی، رییس عمومی زندان ها و توقیف‌خانه‌های زندان پلچرخی کابل گفته است، که مسئولان زندان با توجه به کاهش دسترسی به مواد مخدر در داخل زندان، در یک سال گذشته حدود ۳۰۰ پایواز را به جرم انتقال مواد مخدر برای زندانیان بازداشت نموده‌اند.

یادآوری می کنیم، که درمانگاه تداوی معتادان در زندان پلچرخی با ظرفیت ۲۰ بستر به گونه اساسی ساخته شده و حدود ۵۰۰ هزار دالر امریکایی هزینه برداشته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала