تشکیل کمیته برای تهیه بیانیه مشترک در دوحه

© Photo / © Photo / / © Photo /تشکیل کمیته برای تهیه بیانیه مشترک در دوحه
تشکیل کمیته برای تهیه بیانیه مشترک در دوحه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در دوحه پایتخت قطر در ختم نشست بین الافغانی ممکن است یک بیانیه مشترک به تصویب برسد.

به گزارش اسپوتنیک اطلاعات رسیده به رسانه از دوحه حاکی از آن است که یک کمیته هشت نفری متشکل از اعضای هیئت افغانستانی و طالبان برای آماده کردن بیانیه مشترک دو جانب شکل گرفته است.
در نشست بین الافغانی حدود 70 نماینده از بخش های وسیع جامعه افغانستان، هیات های خارجی و سیاستمداران اشتراک ورزیده اند. ، این نشست برای دو روز از تاریخ 7 الی 8 جولای در دوحه برگزار شد.
در گزارش‌ها آمده است که یک کمیته هشت نفری متشکل از اعضای هیئت افغانستانی و طالبان برای آماده کردن بیانیه مشترک دو جانب شکل گرفته است.
بر اساس گزارش‌ها، رنگین دادفر اسپنتا، عمر زاخیلوال، نادر نادری، حبیبه سرابی و لطف‌الله نجفی‌زاده از میان هیئت افغانستان و مولوی حنفی، مولوی متقی و شهاب‌الدین دلاور از میان نمایندگان طالبان، از اعضای این کمیته هستند.
قابل ذکر است که اولین نشست بین‌الافغانی به میزبانی مسکو با حضور چهره‌های سیاسی افغانستان و طالبان اوایل ماه فبروری برگزار شد. در پایان آن نشست سیاسیون افغانستان و طالبان توافق کردند تا دومین دیدارشان در ماه اپریل (اواخر حمل) در دوحه پایتخت قطر باشد. اما این دیدار نزدیک به زمانی که قرار بود انجام شود، لغو شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала