ده نوع غذای که باید حتماً در روسیه صرف کرد

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر ده نوع غذای که باید حتماً در روسیه صرف کرد
ده نوع غذای که باید حتماً در روسیه صرف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر قصد رفتن به روسیه دارید، پس به هیچ وجه نباید پخت و پز محلی را از یاد برد. اگر شما به غذاهای لذیذ روسیه کمتر آشنا هستید، پس با عجله باید غذاهای محلی را صرف نمائید، در غیر آن سفر تان بیهوده خواهد بود.

نشریه NetEase (چین) این غذاها را چنین توضیح نموده است:

نان های روغنی: نان روغنی (بلینچیکی) روسی را با چای، غذای ضمنی یا به مثابه غذای اساسی صرف میکنند. در نان های روغنی شرین، معمولاً در خمیر سیب، یا کشمش اضافه میکنند و نان روغنی نمکی را از کچالو تهیه میکنند. این غذا بسیار مروج و متنوع است. نان روغنی را میتوان با هرچیز، بطور مثال، با پنیر، تخم ماهی و کفته تهیه کرد.

بولانی های روسی — نوع مشهور غذای روسی اند. بولانی های روسی و چینایی باهم بسیار زیاد شبیه می باشند: آنها میتوانند شرین و نمکی باشند. بولانی شرین را معمولاً با پنیر خانگی، سیب، آلو، میوه جات و بعضاً با عسل می پزند. بولانی های نمکی را با کچالو، کرم، سمارق ها یا برنج تهیه میکنند.

کباب گوشت: به مشکل میتوان فهمید که این غذا از چه تهیه شده است. اکثراً این گوشت و سبزیجات می باشند که در سیخ ها روی آتش پخته شده اند. کباب را از گوشت خوک، گوشت گاو و گوشت گوسفند تهیه میکنند.

ماهی شور — این سلاد را اکثراً میتوان در مناطق مختلف روسیه مشاهده کرد. ماهی نوع سیلد شور در وسط قرار دارد و آن را توسط سبزی با ماینیز می پوشانند. اکثراً این غذا را توسط کچالوی جوش داده شده، لبلبو و پیاز خام تزئین میکنند. در روسیه ماهی شور غذای میز سال نو شمره میشود.

سلاد الیویی — نیز غذای جشنی است. این سلاد از سبزیجات، مانند کچالوی جوش داده شده، زردک جوش داده شده و بادرنگ شور و تخم جوش داده شده با ماینیز متشکل است. این سلاد بسیار مزه دار است! بعضاً برای مزه دارشدن گوشت مرغ یا گوساله را نیز به آن می افزایدند.

© Depositphotos.com / Vkuslandiaده نوع غذای که باید حتماً در روسیه صرف کرد
ده نوع غذای که باید حتماً در روسیه صرف کرد - اسپوتنیک افغانستان
ده نوع غذای که باید حتماً در روسیه صرف کرد

بورش (شوربای اوکراینی): باوجود آن که وطن اصلی این غذا اوکراین است، اما در روسیه و اکثریت کشورهای اروپای شرقی غذای بسیار محبوب شمرده میشود. بورش روسی ویژه گی های خود دارد. اساس غذا را شوربای گوشت و لبلبوی سرخ تشکیل میدهد که به آن رنگ سرخ و مزه خاص میدهد و در آن کرم، کچالو و سبزیجات دیگر اضافه میکنند. بورش در چین از فیض نویسنده شانگهایی که آن را بنام «لوسون» مسمی نموده، شهرت یافته است.

شوربای نمکی سبزیجات: این شوربا در اروپای شرقی و روسیه، به ویژه در رستوران های عنعنوی روسی محبوبیت دارد. این شوربا مزه خاص دارد و در زمستان سرد روسیه بسیار مناسب می باشد. سه نوع این شوربا — از سمارق، گوشت و ماهی — وجود دارد.

کلچه تولا — کلچه های بسیار مشهور در روسیه می باشند که در شهر صنعتی تولا تولید میشوند. این شهر در 120 کیلومتری مسکو قرار دارد. در روی کلچه ها اکثراً رسم های مختلف یا نوشته ها دیده میشوند.

تخم ماهی: در بسیاری کشورها تخم ماهی بسیار گرانبها شمرده میشود، اما مردم در روسیه آن را بسیار دوست دارند. تخم ماهی عمده تاً از ماهی خاویار بحیره سیاه یا کسپین به دست می آورند. تخم ماهی خاویار بحیره کسپین بسیار مزه دار و گرانبها می باشد. معمولاً تخم ماهی را با نان و مسکه یا با نان های روغنی مصرف میکنند.

قورمه گوشت گوساله — غذای مشهور روسیه است که در سال های پنجاه قرن بیست بوجود آمده است. این غذا از گوشت گوساله، سمارق و قیماق متشکل است. شیوه های پخت و پز این غذا تا اندازه تغییر کرده و آش صرف مینمایند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала