با بسته بودن حریم فضایی پاکستان؛ افغانستان دست به ایجاد دو خط پروازی جدید زد

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaمیدان هوایی
میدان هوایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره هوانوردی ملی کشور اعلام میدارد که دو خط پروازی جدید از غرب به شرق افغانستان ایجاد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اطلاعات روز، اعلامیه از سوی اداره هوانوردی ملکی به نشر رسیده است، ایجاد خطوط جدید در پی مسدود ماندن فضای پاکستان برای پروازهای عبوری از افغانستان و کاهش تعداد این پروازها روز گذشته گشایش یافت و به صورت رسمی به مسیرهای پروازی منطقه افزوده شده است.
در این اعیلامه نوشته شده است، پروازهای عبوری در این خطوط از فضای افغانستان و تاجیکستان گذشته و بعد وارد چین و آسیای شرقی می شود.
همچنان این اداره می افزاید، مسیر غرب-شرق که قبلا از فضای پاکستان عبور می کرد، با آوردن اصلاحات در غرب و شرق برای شرق آسیا و غرب آسیا نیز بدون عبور از فضای پاکستان، باز شده است. این مسیر قبلا از غرب و شرق پاکستان می گذشت.
این اداره تاکید می دارد که این دو مسیر هوایی فاصله ی پروازها میان شرق و غرب آسیا را کوتاه تر و برای پرواز های عبوری در افغانستان نقش اساسی و روی افزایش مجدد پرواز های عبوری از خاک افغانستان تاثیرگذار است.
از سوی هم، اداره ی هوانوردی ملکی گفته است که گشایش این مسیرها با استقبال شرکت ها و انجمن بین الملی شرکت هایی (ایاتا) مواجه شده است.
افغانستان از ایجاد دو خطوط پروازی برای عبور پروازها از این کشور زمانی خبر می دهد که از حدود چهارونیم ماه پیش به این طرف در پی شدت یافتن تنش ها میان پاکستان و هند روز حمله ی انتحاری در کشمیر تحت کنترول هند، این مسیرها برروی این پروازها مسدود است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала