هشدار ترامپ به ایران: مواظب باشید

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر عقیده ترامپ درباره بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی
عقیده ترامپ درباره بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده، در واکنش به تصمیم ایران برای رعایت نکردن میزان غنیسازی اورانیوم مطابق برجام به این کشور هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Fox News دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، به مقامات ایرانی توصیه کرد تا در خصوص شرایط موافقتنامه هسته ای "مواظب اظهارات شان" باشند.
پیشتر وزیر امور خارجه امریکا نیز تهدید کرده بود که تصمیم اخیر ایران منجر به "انزوا و تحریمهای بیشتر" میشود. 

نفت کش - اسپوتنیک افغانستان
ایران از بریتانیا انتقام می گیرد

رئیس جمهوری ایالات متحده در واکنش به گام دوم ایران برای کاهش تعهدات خود مطابق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفته "آنها بهتر است مراقب باشند".
این نخستین واکنش دونالد ترامپ به تصمیم ایران برای رعایت نکردن سطح غنیسازی اورانیوم است که در برجام حداکثر ۶۷/ ۳ درصد تعیین شده است.
ترامپ از بازگشت از موریستاون نیوجرسی به واشنگتن در جمع خبرنگاران از ایران انتقاد کرد که "کارهای بد زیادی" انجام میدهد. او با متهم کردن ایران به تلاش برای دست یافتن به بمب اتمی تاکید کرد که این کشور "هرگز" به سلاح اتمی دست نخواهد یافت.
ترامپ پیش از سفر به نیوجرسی نیز هشدار داده بود که ایران باید "خیلی خیلی محتاط" باشد و بدون توضیح بیشتر گفته بود خواهیم دید که در مورد ایران چه اتفاقی رخ خواهد داد
پیشتر در تاریخ 1 جولای عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه و بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در یک نشست خبری مشترک از آغاز مرحله دوم کاهش تعهدات برجامی ایران خبر دادند.
قابل یادآوری است، در تاریخ ۸ می سال گذشته میلادی، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هستوی ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала