برگزاری یازدهمین همایش انجمن بین المللی آموزش و پرورش در سنت پتربورگ

© K.Bezhanبرگزاری یازدهمین همایش انجمن بین المللی آموزش و پرورش در سنت پتربورگ
برگزاری یازدهمین همایش انجمن بین المللی آموزش و پرورش در سنت پتربورگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یازدهمین همایش انجمن بین المللی آموزش و پرورش در شهر سنت پترزبورگ روسیه برگزار شد.
افغانستان به استخدام آموزگاران زن ترجیح می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان به استخدام آموزگاران زن ترجیح می‌دهد

به گزارش اسپوتنیک، همایش انجمن بین المللی آموزش و پرورش که یکی از بزرگترین کنگره آموزگاران در روسیه است، از تاریخ 1 تا 5 جولای در شهر سنت پترزبورگ برای یازدهمین بار برگزار شد.

در این همایش علاوه بر استادان، آموزگاران روسی از چندین کشور دیگر جهان از جمله افغانستان نیز شرکت کرده بود.

دیمیتری اناتولیویچ مدودف نخست وزیر روسیه با فرستادن پیامی در روز نخست این همایش، تشریف آوری آموزگاران را در این محفل خوش آمدید گفته و افزوده بود: این همایش امکان این را می دهد، که شرکت کنندگان بتوانند با استفاده از تبادل تجربیات یکدیگر مهارت های خود را بهبود بخشند.  

در روز دوم این همایش بانو نتالیا ترویچ وزیر آموزش و پرورش جمهور بوسنی و هرزگوین، دکتر هوان ویچیکا معاون آموزش و پرورش کامبوج، دکتر محمد کریم بیژن استاد دانشگاه کابل و نمایندگان چند کشور دیگر درباره آموزش و پرورش در کشورهای شان به سخنرانی پرداختند.

دکتر محمد کریم بیژن استاد دیپارتمنت روسی دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه کابل، در روز دوم این همایش درباره «تاریخ آموزش زبان روسی در افغانستان» به شرکت کنندگان معلومات ارائه کرد.

در روز سوم این همایش محمد کریم بیژن درباره «وضعیت آموزش زبان روسی در حال حاضر در افغانستان: سختی ها، مشکلات و راه حل آنها» به سخنرانی پرداخته و چند ویدیو از آموزش زبان روسی دردیپارتمنت روسی توسط استادان این دیپارتمنت و چند شعر و مقاله که توسط دانشجویان دیپارتمنت روسی در روز گرامی داشت از زبان روسی در سفارت روسیه خوانده شده بود را به نمایش گذاشت، که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

© K.Bezhanبرگزاری یازدهمین همایش انجمن بین المللی آموزش و پرورش در سنت پتربورگ
برگزاری یازدهمین همایش انجمن بین المللی آموزش و پرورش در سنت پتربورگ - اسپوتنیک افغانستان
برگزاری یازدهمین همایش انجمن بین المللی آموزش و پرورش در سنت پتربورگ

اعضای این انجمن در پایان به محمد کریم بیژن گواهی نامه این همایش را تقدیم و از محمد کریم دعوت کردند که تا با یک گروه ده نفری از استادان در همایش دیگری که از تاریخ 4 تا 8 نومبر همزمان در شهرهای وارشو پولند، سنگاپور سنگاپور، برلین آلمان، هلسنکی فنلند و واشنگتن ایالات متحده امریکا با حضور 2000 استادان و آموزگاران جهان برگزار می شود، شرکت کنند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала