پیش‌بینی دیفالت امریکا در آینده بسیار نزدیک

© AP Photo / Susan Walshکنگره امریکا
کنگره امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بحران بدهی امریکا در ماه سپتامبر، به اوج خود خواهد رسید و این کشور با دیفالت حقیقی روبرو خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی Bloomberg با اشاره به منابع مرکز سیاست دو جانبه ایالات متحده می نویسد که دیفالت امریکایی به مراتب زودتر از زمانی که پیش‌ بینی شده بود رُخ خواهد داد.

نشریه علت دیفالت احتمالی را درآمد مالیاتی اندک امریکا عنوان نموده می گوید، به جای شش برنامه پیشنهادی، مالیات امریکا تنها سه درصد رشد کرده است. لازم به ذکر است که اگر کنگره ایالات متحده اقدامات لازم برای افزایش بدهی های عمومی را انجام ندهد، سطح دیفالت در ماه سپتامبر، کشور را با دیفالت مواجه خواهد ساخت.
نشریه خاطر نشان می سازد که کنگره ایالات متحده علی رغم دیفالت قریب الوقوع، هنوز میزان بدهی دولت را بررسی نکرده. به گفته شای آکاباس رییس بخش سیاست های اقتصادی BPC ، بدون بحث در مورد این موضوع، ایالات متحده ممکن است تعهدات خود در خصوص بدهی های خارجی را اجرا نکند.
ماه فبروری امسال اعلام شد که بدهی دولت امریکا برای نخستین بار در تاریخ از سطح 22 تریلیون دالر نیز گذشت.
لازم به ذکر است که از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ، بدهی دولت امریکا بیش از 2 تریلیون دالر افزایش یافته است. هم‌چنین این رقم در مقایسه با بدهی ثبت شده دولت در سال 2008 بیش از 2 برابر افزایش یافته و اقتصاددانان معتقدند روند افزایش بدهی امریکا کماکان ادامه خواهد داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала