پاکستان: عمران خان در همایش اقتصادی شرق به روسیه دعوت نشده

© Photo / IK / IKعمران خان
عمران خان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه پاکستان، گزارش ها در خصوص شرکت نخست وزیر این کشور در همایش اقتصادی شرق در ولادی وستوک روسیه را "سودجویانه" عنوان نمود.

به گزارش اسپوتنیک، محمد فیصل، نماینده وزیر امور خارجه پاکستان ابراز داشت که گزارشات برخی رسانه ها در خصوص شرکت عمران خان در همایش اقتصادی شرق که در ولادی وستوک روسیه برگزار می شود، ماهیت سوداگرانه دارد.
وی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: پاکستان و روسیه ارتباطات خود را درباره همکاری در بالاترین سطح حفظ نموده اند. هر گونه اظهارات در این مورد در زمان مناسب و به گونه رسمی گزارش داده می شود.

منابع رسانه‌ای پاکستان روز یکشنبه اعلام کردند که عمران خان به دعوت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در همایش اقتصادی شرق حضور خواهد یافت؛ طبق ادعای این منابع پوتین در نشست سازمان همکاری‌های شانگهای از عمران خان دعوت به عمل آورده بود که هر دو رهبر در آن شرکت داشتند.
اما نه ولادیمیر پوتین و نه سازمان‌دهندگان این انجمن هیچ اشاره‌ای به حضور پاکستان در این نشست نکردند.
همایش اقتصادی شرق در تاریخ 4 تا 6 سپتامبر برگزار خواهد شد. به گفته وزارت امور خارجه روسیه، انتظار می رود رهبران منگولیا، هند، مالزی و جاپان در همایش امسال شرکت کنند. نخست وزیر پاکستان در این فهرست نیست.
همایش بین المللی اقتصادی شرق از سال 2015 به دستور رئیس جمهوری روسیه برگزار می‌شود. پیش تر پوتین هدف از برگزاری این همایش را کمک به توسعه اقتصاد منطقه خاور دور روسیه، ارزیابی کارشناسی ظرفیت‌های این منطقه، گسترش همکاریهای بین المللی در منطقه آسیا-اقیانوس آرام، معرفی جاذبه‌های سرمایه گذاری منطقه ولادی وستوک و نقاط پیرامون آن عنوان کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала