خوش بینی رئیس اجرائیه از گفتگو های قطر

© Sputnik / Alexey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله عبدالله: جرگه مشورتی صلح ممد نیست، در آن شرکت نمی‌کنم
عبدالله عبدالله: جرگه مشورتی صلح ممد نیست، در آن شرکت نمی‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه کشور می گوید، انتظار می‌رود نشست بین‌الافغانی دوحه به گفت‌وگوی مستقیم طالبان با دولت منجر شود.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه کشور گفته انتظار میرود که سومین "نشست بینالافغانی" برای صلح زمینهساز مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان شود.
سومین "نشست بینالافغانی" میان طالبان و چهرههای سیاسی و اجتماعی افغانستان در دوحه پایتخت قطر، با میزبانی آلمان و قطر اکنون برای دو روز ادامه داشت.  

طالبان: زنان می‌توانید در صنف‌های جداگانه تحصیل کنند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: زنان می‌توانید در صنف‌های جداگانه تحصیل کنند

طالبان تاکنون حاضر به گفتوگوی مستقیم با نمایندگان دولت افغانستان نشدهاند. با آن که برخی از چهرههای شرکتکنند اعضای دولت هستند اما آنها به نمایندگی از دولت نه بلکه "در حد صلاحیت و اختیارات فردی" در این نشست شرکت کردند.
آقای عبدالله با اظهار قدردانی از آلمان و میزبانی کشور قطر برای برگزاری این اجلاس گفت که انتقادهایی نیز از ترکیب هیأت افغانستان که به این اجلاس دعوت شده، وجود دارد.
او افزود که آلمان تلاش کرده تا ساختار هیأت به گونهای باشد که "تا حد ممکن نمایندگی خوب از مردم افغانستان کنند".
رئیس اجرائیه با اشاره به حملههای مرگبار روزهای گذشته که در کابل و غزنی از سوی طالبان انجام شد، گفت که اگر هدف از این حملهها امتیازگیری در جریان مذاکره باشد، "یک فکربیجا و مفکوره غلط است". او تاکید کرد که "از راه کشتن مردم بیگناه کسی نمیتواند امتیاز بگیرد". در حمله روز یکشنبه (16 سرطان) طالبان در ولایت غزنی دستکم 12 نفر کشته و 179 نفر زخمی شدند که به گفته سازمان ملل بیشتر از 50 نفر از آنان دانشآموزان بودند. در حمله هفته گذشته در کابل نیز دستکم شش نفر کشته و 105 نفر از جمله 51 دانشآموز زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала