خلیل زاد با مقام های چین در مورد صلح افغانستان رای زنی کرده است

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadمذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور
مذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفر زلمی خلیل زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان از پایان یافتن مذاکره طالبان در قطر به چین سفر کرد و با مقامات این کشور در مورد صلح افغانستان رای زنی کرده است

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری جمهور، آقای خلیل زاد روز سه شنبه به چین رفت و بعدا بخاطر گزارش دهی به واشنگتن سفر کرده است.
با این جود آگاهان امور سیاسی نقش چین را به عنوان یک قدرت جهانی و منطقه ای در روند صلح افغانستان بسیار اهمیت می خوانند و تاکید دارند که آقای خلیل زاد به خاطر درک همین وضعیت به چین سفر کرده است.
ابرارالله مراد نماینده مردم ننگرهار در مجلس در پیوند به این گفت: "چین به عنوان یکی از همسایه‌های افغانستان و نیز به عنوان یک قدرت بزرگ جهانی می‌تواند در امور صلح افغانستان مداخله مثبت داشته باشد."
به گفته او، سفر آقای خلیلزاد به چین می‌تواند چنین بررسی شود که امریکا در پی تقویت هماهنگی منطقه‌ای در مورد صلح افغانستان است و دولت چین می‌تواند در راستای صلح افغانستان نقش اساسی دارد.
آقای مراد خاطر نشان کرد که امریکا واقف است که دولت چین هم مستقیماً بر طالبان نفوذ دارد و هم می‌تواند از طریق دولت پاکستان بر این گروه نفوذ کرده و نقش عمده در روند صلح افغانستان بازی کند.
سفر خلیل زاد در حالی صورت می گیرد که پیکینک بارها از هر نوع همکاری در راستای صلح سخن گفته بود. چین با دولت های افغانستان و پاکستان روابطه نزدیکی دارد، پیش آنهم چین گفته بود، به منظوری همکاری در روند صلح افغانستان با طالبان نیز در ارتباط است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала