Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

محرومیت داور آلمانی از فوتبال

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر محرومیت داور آلمانی از فوتبال
محرومیت داور آلمانی از فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داور جنجال‌ساز بازی بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا، در فصل بعد فوتبالی قضاوتی نخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، دنیز آیتکین داور دیدار تیم های فوتبال پاری سنت ژرمن — بارسلونا در بازی برگشتی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2016-2017، بخاطر نحوه قضاوتش جنجال‌ساز شد و حالا گفته می شود او فصل آینده اجازه قضاوت ندارد.

نشریه بیلدآلمان با انتشار گزارشی در این باره مدعی شده است، فصل گذشته در بوندس‌لیگای آلمان، فصل پر از اشتباهی داوری به ویژه در بخش کمک داور ویدیویی (VAR) به ثبت رسید که به همین دلیل کمیته داوران این کشور برای بالا بردن سطح آمادگی داوران در فصل آینده، برای آنها معیار‌ها و آزمون‌های جدید در نظر گرفت که تنها پذیرش از این شیوه، به معنای داشتن فرصت قضاوت در فصل 2019-2020 می باشد.

یک بخش از طرح فدراسیون فوتبال آلمان برای افزایش سطح کیفی قضاوت داوران فوتبال آلمان، مربوط به آمادگی جسمانی آنها می‌شود اما گویا نتایج آزمون‌های گرفته شده از داوران فصل قبل بوندس‌لیگا، رضایت‌بخش نبوده تا حدی که سه تن از آنها حتی نتوانسته‌اند مجوز دریافت کنند که دنیزآیتکین هم یکی از آنهاست، داوری که در پایان دیدار بارسلونا — پاری سنت ژرمن، نتیجه 6-1 به سود بارسا رقم خورد. البته توبیاس ولز و مارکو فریتز دیگر داورانی هستند که نتوانستند جواز قضاوت در فصل بعد را بگیرند.

این سه داور در اولین دور آزمون‌های آمادگی جسمانی رد شده‌اند و باید یک بار آزمون شان را انجام دهند که یک بخش از آزمون‌های مربوط به بررسی آمادگی جسمانی داوران، پیمودن مسافتی 40 متر زیر 60 ثانیه، مسافت 75 متر زیر 15 ثانیه و 25 متر زیر 18 ثانیه می باشد. به اساس گزارش بیلد، آیتکین مانند ولز به دلیل ابتلا به برخی مصدومیت‌ها نتوانسته اند تمرینات را بر اساس معیارهای انجام شده کامل کنند و حتی یک کمک داور هم دچار حالت تهوع شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала