وزارت خارجه: نشست های بعدی میان افغانان،نتیجه بخش و جامع خواهد بود

© Photo / M.Naderiارگ
ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع نزدیک به طالبان نیز به این باور هستند که در نشست های بعدی میان افغانان موارد جدی تری بحث خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل طلوع نیوز، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان می گوید که قرار است، در آینده نزدیک نشست میان افغانان در یکی از کشور های منطقه برگزار شود.
شورای عالی می گوید که انتظار دارد که گفتگوهای میان افغانان، راه را برای آغاز گفتگوهای مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان باز کند.
نماینده ویژه آلمان برای افغانستان با وزیر خارجه افغانستان دیداری داشته است، مهمترین بحث شان نشست های بعدی میان افغانان که در آینده نزدیک در کی از کشورهای منطقه برگزار شود نتیجه بخش و جامع خواهند بود.
صبغت احمدی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:«این بار ما در مرحله اعتماد سازی قرار داشتیم و البته نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان تاکید کرد که مرحله اعتماد سازی موفق بوده است و مرحله بعد جامع تر، کامل تر و نتیجه بخش تر خواهد بود.»

دیدار رئیس‌جمهور غنی با هیات افغانستان در نشست دوحه - اسپوتنیک افغانستان
دیدار رئیس‌جمهور غنی با هیات افغانستان در نشست دوحه

غفور احمد جاوید، سخنگوی شورای عالی صلح گفت:«ما از تمامی کشورها و تلاش‌های شان برای صلح افغانستان استقبال می کنیم و این تلاش‌ها که با حکومت افغانستان هماهنگ هستند ما را برای رسیدن به صلح کمک می کنند.»
عبدالشکور مطمین، رییس کمیته ملی المپیک در زمان طالبان گفته است:«مرحله اعتماد سازی به پایان رسیده است و حالا دیگر بحث‌ها جدی تر می شوند و موضوعات مهم در پروسه صلح مطرح خواهند شد.»
با این حال حکومت گفتگوهای نماینده گان امریکا و طالبان را در قطر امیدوار کننده می داند و خواهانم آغاز گفتگوهای مستقیم میان حکومت و طالبان است.
امید میثم، معاون سخنگوی رییس اجراییه گفت:«خواست ما از امریکا این است که زمینه های گفتگوهای مستقیم حکومت افغانستان را با طالبان فراهم بسازد، تا ما شاهد پایان جنگ ها و خشونت ها در افغانستان باشیم.»
حکومت افغانستان از قطع نامه نشست میان افغانان در دوحه نیز راضی به نظر می رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала