وزارت مالیه بیش از 5 میلیارد را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پرداخت میکند

© Photo / ARG / ARGوزارت مالیه.
وزارت مالیه. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت اعلام کرده است که برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، آماده است که 5 میلیارد افغانی پرداخت کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه، در یک خبرنامه این وزارت آماده است که کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی، مبلغ 6 میلیارد و 964 میلیون و 516 هزار و 183 افغانی برای انتخابات پیش رو تقاضا کرده بودند.
در خبرنامه وزارت مالیه آمده است، این وزارت جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ با اجرای ۵ میلیارد و ۹۴۵ میلیون و ۵۲ هزار و ۲۵ افغانی بودجه به کمیسیون مستقل انتخابات، که شامل ثبت نام تقویتی رأی‌دهندگان و بودجه عملیاتی انتخابات ریاست جمهوری در دور اول و دور دوم می‌باشد، موافقت نموده است.
این وزارت خاطرنشان کرده که همچنان برای پرداخت باقی مانده مبلغ ۱۳۸ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۲۳۸ افغانی به منظور تلاشی‌کنندگان اناث و مبلغ ۸۸۱ میلیون و ۵۹ هزار و ۹۲۰ افغانی دیگر به کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی، موافقه نموده است.
وزارت مالیه می گوید که کمیسیون های انتخاباتی می توانند برای مطالبه این بودجه اقدام نمایند و این وزارت در قسمت پرداخت آن اقدام خواهد کرد.
وزارت همچنان می افزاید که مبلغ 59 میلیون دالر امریکایی نیز توسط همکاران بین المللی از طریق برنامه انکشاف بین المللی سازمان ملل متحد به روند انتخابات کمک شود که روند آن به زودی تکمیل خواهد گردید و این وزارت برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با هیچ مشکلی از بابت بودجه مواجه نیست.
انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 6 میزان سال جاری قرار است برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала