طالبان: پیش از خروج امریکا برگزاری انتخابات را نمی پذیریم

© Sputnik / T.AZIMشیر محمد عباس استانکزی، نماینده طالبان در نشست بین‌الافغانی مسکو
شیر محمد عباس استانکزی، نماینده طالبان در نشست بین‌الافغانی مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو هیات مذاکره کننده طالبان می گوید: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حضور نیروهای خارجی برای طالبان غیرقانونی و غیر قابل قبول است.

به گزارش اسپوتنیک، شیرمحمد عباس ستانکزی، عضو هیات مذاکره کننده طالبان در صحبت با رسانه ها ابراز داشت:: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حضور نیروهای خارجی در این کشور برای طالبان غیرقانونی و غیر قابل پذیرش است.
وی به ایالات متحده هشدار داد که در صورت برگزاری این انتخابات پیش از توافق صلح، طالبان به نیروهای آمریکایی در افغانستان حمله خواهد کرد.
شیر محمد عباس ستانکزی تاکید کرد که پس از آغاز روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، طالبان ماده‌های توافقنامه با واشنگتن را عملی خواهد کرد.
وی همچنین گفته است، کشورهای اروپایی و آسیایی به ویژه جاپان، قرار است خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را تضمین کنند.
وی اظهار داشت: این کشورها قرار است پس از امضای یک توافق با حکومت افغانستان، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را ضمانت کنند.
عضو هیات مذاکره کننده طالبان افزود: «بر اساس طرحی که ما درباره آن توافق خواهیم کرد، یک توافقنامه در برابر تضمین کنندگان امضا خواهد شد. امیدوارم که کشورهای اروپایی و آسیایی تضمین کننده‌گان این توافق باشند. در این باره تمامی طرف‌ها تصمیم خواهند گرفت و جاپان یک کشور مهم است و می‌تواند در میان تضمین کنندگان باشد.»
خروج نیروهای خارجی از افغانستان، یکی از شرط‌های اصلی گروه طالبان برای حاضر شدن بر میز گفتگو با دولت افغانستان است اما زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پیش از این گفته‌اند که آنها در افغانستان در تلاش توافق صلح هستند نه خروج از این کشور.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала