مقام جدید کیم جونگ اون رسما اعلام شد

© REUTERS / KCNAکیم جونگ اون
کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از اعمال برخی تغییرات در قانون اساسی کوریای شمالی و مطابق با این تغییرات، کیم جونگ اون رهبر این کشور رسماً به عنوان رییس دولت کوریای شمالی و فرمانده ارتش اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رینهاپ، کیم جونگ اون رسما در قانون اساسی جدید کوریای شمالی به عنوان رئیس دولت و فرمانده کل ارتش این کشور معرفی شده است.
در قانون اساسی جدید کوریای شمالی آمده است: کیم جونگ اون رئیس کمیسیون امور دولتی است، نهادی که در سال 2016 میلادی تاسیس شده است.
در قانون اساسی پیشین کوریای شمالی، کیم جونگ اون رهبر عالی این کشور توصیف شده بود که ریاست کل نیروهای مسلح و نظامی را بر عهده دارد. 

کیم ایل سونگ رهبر کوریای شمالی در سال 1965 میلادی - اسپوتنیک افغانستان
کیم ایل سونگ – خورشید ملت و رهبر محبوب کوریای شمالی

قانون اساسی قبلی، کمیسون دفاع ملی "عالیترین مقام" در کوریای شمالی توصیف کرده بود و چند سال پیش اعلام شد که کمیسیون امور دولتی "نماینده عالی همه مردم کوریا است."
در عین حال، سمت رئیس کشور به عنوان نماینده عالی کوریای شمالی در خارج از کشور در اختیار صدر هیئت رئیسه مجمع عالی خلق — پارلمان — این کشور بود که مقامی تشریفاتی محسوب میشد.
کیم یونگ-نام از سال 1996 در مقام صدر هیئت رئیسه مجمع عالی خلق وظایف تشریفاتی ریاست کشور را ایفا میکرد. در ماه اپریل سال جاری، ریاست مجمع عالی خلق به چو ریونگ-هائه واگذار شد.
طبق قانون اساسی جدید، از رهبر کوریای شمالی به عنوان "نماینده عالی جمهوری خلق کوریای شمالی در خارج" نام برده شده که قاعدتا به منزله انتقال وظایف رئیس کشور به اوست.
در قانون اساسی کوریای شمالی، مقام ریاست جمهوری وجود ندارد. کیم ایل-سونگ، رهبر پیشین، بنیانگذار جمهوری خلق کوریا و پدر بزرگ رهبر کنونی از سال 1972 تا پایان عمر عنوان رئیس جمهوری کوریای شمالی را داشت اما پس از درگذشتش در سال 1994، اعلام شد که به احترام خاطره او، این عنوان به فرد دیگری داده نخواهد شد. کیم ایل-جونگ، پدر کیم جونگ-اون و رهبر سابق کوریای شمالی با عناوین صدر کمیسیون دفاع ملی، صدر کمیسیون امور دولتی مقام دبیرکل حزب کارگران کوریا این کشور را اداره کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала