اسلام‌آباد بر کشاندن طالبان به گفتگوی رسمی با حکومت تعهد کرد

© Sputnik / PMاسلام‌آباد بر کشاندن طالبان به گفتگوی رسمی با حکومت تعهد کرد
اسلام‌آباد بر کشاندن طالبان به گفتگوی رسمی با حکومت تعهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا گفت که پاکستان، طالبان را به گفتگوی رسمی با حکومت افغانستان و آتش‌بس وادار می‌سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، کشورهای امریکا، روسیه، چین و پاکستان اخیراً نشست چهار جانبه ای را در مورد صلح افغانستان در شهر بیجنگ چین برگزار کرده اند که در این نشست نقش پاکستان در روند صلح افغانستان مهم خوانده شده و از اقدامات این کشور برای ایجاد تسهیلات در روند صلح افغانستان نیز ستایش شده است.

شیر محمد عباس استانکزی، نماینده طالبان در نشست بین‌الافغانی مسکو - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: پیش از خروج امریکا برگزاری انتخابات را نمی پذیریم

در همین حال، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که با نماینده‌گان روسیه، چین و پاکستان، روی کاهش خشونت‌ها در افغانستان، آغاز مذاکرات رسمی طالبان با حکومت و برقراری آتش‌بس به توافق رسیده اند.

جان بس، سفیر امریکا در افغانستان در این زمینه می‌گوید: «تا اول ماه سپتمبر هدف ما رسیدن به یک توافق صلح میان طالبان و افغان‌هاست. ما به این هدف تلاش می‌کنیم. هدف عمدۀ ما پایان جنگ طولانی جاری در افغانستان است، نه توافق روی خروج نیروها. چنین توافق که به جنگ پایان بدهد».

در همین حال، حکومت افغانستان، انتظار دارد که این‌بار پاکستان برای پایان جنگ در افغانستان هم‌کاری صادقانه نماید.

درانی وزیری، معاون سخنگوی ریاست جمهوری در این مورد اظهار می‌دارد: «حکومت افغانستان از هر اقدامی که به صلح در کشور منجر شود، پشتیبانی می‌کند، اولویت رئیس جمهور هم این است که صلحی تامین شود که فایده افغانان در آن شامل باشد».

طالبان متهم اند که نیابت از پاکستان در افغانستان می‌جنگند، اما نماینده اسلام آباد در این نشست چهارجانبه، تعهد کرده است که طالبان را به گفت‌وگوهای رسمی با حکومت افغانستان و پذیرفتن آتش‌بس وادار خواهد ساخت.

در همین حال، شماری از اعضای مجلس نماینده گان تاکید دارند که بدون هم‌کاری صادقانه پاکستان در روند صلح، رسیدن افغانستان به صلح ناممکن خواهد بود، از این رو باید بر این کشور فشار بیشتر وارد شود.

غلام فاروق مجروح، یک عضو مجلس نمایندگان اظهار میدارد: «حضور این سه کشور بر علاوه پاکستان، در صورتی که صادقانه این ها کار بکند، طالبان را وادر خواهد کرد که به گفتگوهای بین الافغانی تن بدهد».

حالا که تلاش‌ها برای رسیدن افغانستان به صلح افزایش یافته است، شهروندان کشور خواستار هم‌کاری‌های صادقانه منطقه ی در روند صلح افغانستان اند، زیرا هنوز هم نگرانی از شدت دوباره جنگ در کشور وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала