بازداشت مسوول جلب و جذب داعش و اعضای طالبان در بغلان

© Sputnikبغلان
بغلان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی در یک عملیات هدفمند شبکه چهار نفری حملات تروریستی و انفجاری گروه تروریستی داعش و طالب را از مربوطات شهر پلخمری بازداشت نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ریاست امنیت ملی با نشر خبرنامه ای امروز(شنبه، ۲۲ سرطلان) میگوید که این افراد در نتیجه عملیاتی در مربوطات شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان بازداشت شده اند.
در خبرنامه آمده است که یکی از بازداشت شدنگان مسوول جلب و جذب گروه داعش برای ولسوالی های بغلان مرکزی و برکه ولایت بغلان به نام عبدالجمیل فرزند مولانا جمعه خان است.
بر اساس خبرنامه، در سال ۱۳۹۵ در منزل عبدالجمیل یک حلقه ماین انفجار کرد، که در نتیجه پسر و یک تن از وابستگانش کشته شد. همچنان در سال ۱۳۹۷ خواهر زاده اش به اسم فیصل را نیز وارد گروه داعش کرد که او در یکی از مساجد شهر هرات عمل انتحاری انجام داد.
همچنان نیروهای امنیت ملی در یک عملیات دیگر، فردی به نام سید مهراب الدین فرزند سید معراج الدین را به جرم همکاری با گروه طالبان بازداشت کرده است.
بر اساس خبرنامه، این شخص دوکاندار شهر پلخمری و نیز عضو مخفی گروه طالبان بوده که به دستور آن گروه ماین‌های مقناطسی را در وسایط شهروندان کشور جاسازی و انفجار میداده است.
این شخص زمانی که میخواست یک حلقه ماین مقناطسی را انتقال و جاسازی کند، از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و بازداشت شده است.
طالبان مسلح تا هنوز در پیوند به این رویداد چیزی نگفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала