دانش: افغانستان به نقطه اتصال آسیای جنوبی و مرکزی تبدیل شده است

© Photo / 2vpo / 2vpoسرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور، می گوید که حکومت وحدت ملی در عرصه اقتصاد برنامه های بزرگ را روی دست گرفته و آغاز کرده است

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، سرور دانش می گوید که حکومت وحدت ملی توانسته است که در عرصه اقتصادی و ترانزیت از اتکا بیرون شود و همین اکنون به نقطه اتصال آسیای جنوبی و مرکزی تبدیل شده است.

وی در در مورد پروژ های کاسا یک هزار، تاپی، بندر چابهار، و دیگر پروژه های اقتصادی صحبت کرد.

آقای دانش می افزاید: «پروژه‌های بزرگ اقتصادی را آغاز کردیم. مثلاً در عرصه شهرسازی، مصارف بودجه، قوانین و اصلاحات اداری، تولید انرژی، در انکشاف صادرات، دست‌آورد‌هایی داریم.»

در همین حال، رئیس دانشگاه کابل و آگاه اقتصادی می گوید که افغانستان در عرصه اقتصادی در میان کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی در عملی نمودن پروژه ها نقش مهم را ایفاء می کند.

حمیدالله فاروقی، رییس دانشگاه کابل، می گوید، « افغانستان حالا در عرصۀ اقتصاد دست آورد های زیاد دارد. حالا افغانستان بر یک چهارراهی آسیا مبدل شده است.»

اما منتقدین حکومت وحدت ملی را در این برنامه موفق نمی دانند.

یارباز حمیدی، عضوء مجلس نماینده‌گان، می گوید، « ما قبول داریم که حکومت وحدت ملی در بخش اقتصاد کار هایی را انجام داده است، اما طوری که گفته میشود، آنقدر کامیاب هم نیست.»

آگاهان اقتصادی پروژهای اقتصادی حکومت وحدت ملی را نمایشی میدانند، و می افزایند که اگر این پروژه های اقتصادی موفق می بود، نرخ بی کاری و فقر در کشور کاهش می یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала