Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مربيان موفق اما بدون تيم +عكس

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال
توپ فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سايت اسپورت ٣٦٠ در طرحي جالب به مربيان مطرح دنياي فوتبال پرداخته است كه در اين فصل شاغل نيستند و تيم ندارند.

به گزارش اسپووتنیک، ما در این بخش مربیان نامداری که بدون تیم هستند را به شما معرفی ‌می‌کنیم.

1 —  ماسیمیلیانو آلگری به عنوان دومین مربی با افتخار یوونتوس است و این باشگاه را بعد از کونته زنده کرد و در 17 ماه می ۲۰۱۹ از سرمربیگری یوونتوس اخراج شد.

2 —  کلودیو رانیری که سابقهٔ مربیگری در تیم‌های بزرگ اروپایی را در کارنامهٔ ورزشی خود دارد و در سال 2015 سرمربی لستر سیتی شده بود، پس از تساوی 2 بر 2 تیم‌های چلسی و تاتنهام در هفته سی و ششم لیگ برتر انگلستان در 2 می 2016  قهرمانی تیم وی برای اولین بار در لیگ برتر انگلستان قطعی شد.

3 —  لوچانو اسپالتی سابقهٔ مربی‌گری در تیم‌های دیگری چون سمپدوریا، ونتزیا، آنکونا، اودینزه، آ. اس. رم و زنیت سن پترزبورگ را نیز دارد. او در سال 1978 سرمربی موناکو شد و طی هفت سال با این تیم درخشید و سپس پیشنهاد بایرن مونیخ را رد کرد و در جاپان مربی تیم ناگویا شد. او در سال 1996 در وسط فصل به آرسنال پیوست او این فصل را با سومی به پایان برد.

4 — آرسن ونگر  وی در دومین فصل حضور در آرسنال 1997 — 1998 موفق به دبل و کسب هر دو جام لیگ و حذفی گردید و مربی سال جزیره گشت. در سال 2004 با قهرمانی در لیگ برتر انگلستان بدون حتی یک باخت، آرسنال را صاحب تنها جام طلایی تاریخ لیگ برتر ساخت. وی در سال 2018، پایان دوره 22 ساله خویش درآرسنال را اعلام کرد.

5 — ژوزه مورینیو دوران سرمربیگری خود را با دوره های کوتاه اما موفق در تیم های پرتگالی بنفیکا و لییرا آغاز کرد. سپس در سال 2002، مجدداً به پورتو بازگشت اما این بار به عنوان سرمربی، راهی پورتو شد. ژوزه دورانی رؤیایی با پورتو داشت و از همان زمان خود را به عنوان مربی بزرگ شناساند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала