دلیل عدم حضور امریکایی ها در مریخ و مهتاب چیست؟

عضو شوید
رئیس سازمان فضایی امریکا "ناسا" دلیل عدم حضور ایالات متحده امریکا در سیاره مریخ و کره مهتاب را توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CBS ، جیمز برایدن اشتاین — رئیس سازمان تحقیقات فضایی امریکا "ناسا" روز یکشنبه "14 جولای" در نشست خبری این سازمان گفت: اگر مسأله تأمین مالی نمی بود، امریکایی ها از مدت ها قبل می توانستند به کره مهتاب بروند و بر سطح سیاره مریخ فرود آیند.
رئیس ناسا که مشکل اصلی را "خطرات سیاسی" عنوان می کند، توضیح داد که منابع مالی برای پروژه های فضایی ناکافی اند.
برایدن اشتاین گفت که در دهه 1990 و 2000، ناسا تلاش کرده بود که به کره مهتاب بازگردد و به سطح مریخ فرود بیاید، اما این برنامه ها خیلی طولانی و گران بودند.
وی گفت: «ما در حال تلاش برای ایجاد ساختار گسترده‌ای هستیم که ممکن است مشابه آن بعدها در مأموریت به مریخ نیز بکار گرفته شود. ما سفر به مهتاب را تسریع خواهیم کرد و به‌طور جدی می‌خواهیم تا سال 2024 به این هدف برسیم.»
برایدن اشتاین افزود: این کار در حقیقت به‌نوبه خود، سرعت آماده‌سازی ما را برای مأموریت های بعدی به مریخ را افزایش می‌دهد».
وی با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، مبنی بر اختصاص1،6 میلیارد دالر اضافی در بودجه سال 2020 ناسا برای کاوش های فضایی گفت: « درخواست بودجه اضافی به کنگره امریکا فرستاده شد. رئیس‌جمهور1،6 میلیارد دالر برای سرعت بخشیدن به اجرای برنامه مربوط به ماه اضافه کرد».
به گفته وی، ناسا در نظر دارد در سال 2024 یک گروه دونفره فضانورد زن و مرد را به کره مهتاب اعزام کند. رئیس ناسا افزود: «هنگامی‌که ما اجرای برنامه مربوط به ماه را تسریع می‌کنیم، در حقیقت برنامه فرود انسان به روی مریخ را سرعت می‌بخشیم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала