Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

ترامپ: امریکا از موضوع شهروندی عقب نشینی نمی کند

© Sputnik / Vitaly Podvitskiترامپ: امریکا از موضوع شهروندی عقب نشینی نمی کند
ترامپ: امریکا از موضوع شهروندی عقب نشینی نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، گفت که امریکا از گنجانیدن شهروندان آمریکایی که در این کشور زندگی می کنند و جدا ساختن آنها از خارجی هایی که حق رای دادن در انتخابات را ندارند، عقب نشینی نمی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور امریکا فرمانی را امضا کرد که به دولت این کشور امکان می دهد بدون گنجاندن سوال مربوط به تابعیت در سرشماری که قرار است درسال 2020 انجام شود، درباره تعداد شهروندان امریکا و دیگر کشورها در جمعیت این کشور اطلاعات به دست آورد.
گردآوری اطلاعات مربوط به تابعیت افراد در سرشماری سراسری سال آینده به یکی از موضوع‌های اختلاف میان ترامپ و منتقدانش تبدیل شده و دیوان عالی امریکا رأی به توقف آن داد.
به گفته دونالد ترامپ، به جای سرشماری او در فرمانی به سازمان‌های دولتی دستور داده است تا اطلاعات مربوط به شهروندی ساکنان ایالات متحده را از اطلاعاتی که در اختیار دارند، جمع‌آوری کنند.
علاوه بر این ترامپ دستور داد کارگروه نهادهای امریکا برای بررسی مسائل مربوط به دسترسی به اطلاعات برای آگاهی از تابعیت 100% ساکنان ایالات متحده تشکیل شود.
مخالفان گنجانده شدن سوال درباره تابعیت در سرشماری نفوس ابراز نگرانی کرده بودند که اگر چنین سوالی از مردم شود، میلیون ها نفر از شرکت در سرشماری به خاطر ترس از افشای نداشتن تابعیت ابا ورزند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала