تصمیم امریکا برای گفت‌وگو با روسیه درباره تسلیحات هسته‌ای

© Photo / Public domainبمب های اتمی
بمب های اتمی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان ایالات متحده امریکا و روسیه برای بررسی امکان توافق جدید برای محدودسازی سلاح‌های هسته‌ای دو کشور روز چهارشنبه در ژنو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رویترز، نمایندگان ایالات متحده امریکا و روسیه برای بررسی امکان توافق جدید برای محدودسازی سلاح‌های هسته‌ای دو کشور روز چهارشنبه در ژنو با یکدیگر و گفت‌وگو دیدار خواهند کرد.

پیشتر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، قرارداد نسل جدیدی درباره محدود سازی سلاح های هسته ای را پیشنهاد کرد که شامل ایالات متحده، روسیه و چین می شد و تمام انواع سلاح های هسته ای را دربر می گرفت. ترامپ در این مورد پیشنهادات خاصی را ارائه نکرد.

 مقام‌های امریکایی در گفتگو با رویترز ضمن یادآوری اینکه چین عضو هیچ‌کدام از توافقات تسلیحاتی میان امریکا و روسیه نبوده گفتند مشخص نیست پکن تا چه اندازه برای ورود به این گفت‌وگوها تمایل داشته باشد.

یک منبع به رویترز گفت:"اگر دیدار خوبی داشته باشیم، روشن‌تر خواهد شد از منظر روس‌ها کار با چینی‌ها به کجا خواهد کشید"

یک مقام امریکایی گفت، انتظار نمی‌رود گشایشی در خصوص معاهده منع راکت های هسته‌ای میان‌برد حاصل شود.

مقام‌های امریکایی  هیچگونه تلاش برای تمدید معاهده نیواستارت که دو طرف را ملزم به محدودسازی تسلیحات هسته‌ای مستقرخود می‌کند، ندارند.

این مقام امریکایی صحبت کردن درباره این توافق  را که مدت اعتبار آن فبروری سال 2021 به پایان می رسد و امکان تمدید آن موجود است زودتر از وقت دانسته و گفته این مشکلی است که باید سال آینده به آن پرداخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала