تعلیق وظیفه ولسوال واخان پس از اتهام آزار جنسی یک بانوی خارجی

© Sputnikبدخشان افغانستان
بدخشان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره ارگان‌های‌ محلی می‌گوید، وظیفه عبدالمعروف خیرخواه، ولسوال واخان بدخشان را پس از اتهام‌های آزار و اذیت جنسی یک گردشگر خارجی، به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های محلی ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تایید کرده که به دلیل مطرح شدن اتهام آزار و اذیت جنسی یک زن خارجی علیه ولسوال واخان بدخشان، وظیفه ولسوال به حالت تعلیق درآمده است.

سخنگوی والی بدخشان گفته است که به منظور رسیدگی به این اتهام، ولسوال واخان از وظیفه تعلیق و تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

اذیت جنسی یک بانوی خارجی ازسوی ولسوال واخان   - اسپوتنیک افغانستان
اذیت جنسی یک بانوی خارجی ازسوی ولسوال واخان

سید شاه سقیم، سخنگوی اداره مستقل ارگان‌های محلی  نیز در صحبت با رسانه گفت، بر اساس گزارش‌های رسیده به اداره مستقل ارگان‌های محلی، این اداره به اداره ولایتی بدخشان هدایت داده که هرچه عاجل یک هیأت حقیقت‌یاب برای بررسی این قضیه به ولسوالی واخان فرستاده شود.

این بانوی گردشگر از آسترالیا بود‌ و از راه تاجیکستان به ولسوالی واخان رفته بود، اما پس از اذیت شدن از سوی ولسوال، ناگزیر شد به تاجیکستان برگردد

دولت درماه‌های اخیر با اتهام‌ آزار جنسی علیه زنان روبرو شده است. حدود دو ماه پیش مشاور سابق رئیس جمهور عده‌ای از دولتمردان را متهم کرد که در ازای دادن شغل به زنان، از آنها درخواست رابطه جنسی کرده‌اند. دولت تا کنون تمام این ادعاها را رد می کند.

ولسوالی واخان بدخشان، یکی از چند بخش معدود برای بازدید گردشگران خارجی در کشور شناخته می‌شود که سالانه شماری از گردشگران خارجی به آن‌جا می‌روند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала