رسانه های آلمانی درباره حمله "غیر منتظره" روسیه به اروپا خبر می دهند

© Sputnik / Vitaly Podvitski Европу затопит ракетами в случае отказа от ДРСМД
 Европу затопит ракетами в случае отказа от ДРСМД - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه Die Welt آلمان می نویسد: روسیه همچنان به مسلح شدن با راکت های ممنوعه برای آغاز جنگ و حمله غیر قابل پیش بینی به اروپا دوام می دهد که این امر ناتو را مجبور میسازد وارد عمل شود.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه در یک مقاله، به اظهارات هاینریخ بروئس جنرال بازنشسته ارتش آلمان ومعاون دبیر کل ناتو و یوآخیم کراوز، مدیر موسسه سیاست امنیتی دانشگاه کیل، اشاره نموده است.

به گفته نشریه، کراوز معتقد است، در حالی که اروپا با تغییرات آب و هوایی و بحران مهاجرت مشغول به کار است، روسیه بدون هیچ دلیل منطقی برای جنگ های منطقه ای در اروپا، خود را آماده می سازد. گفته می شود  گویا روسیه تهدید نموده است از سلاح هسته‌ای در این جنگ استفاده کند.

 بر اساس گفته های بروس، روسیه عمدا به دنبال رویارویی با کشورهای غربی و همچنین به دنبال نابود کردن نظم جهانی و تضعیف انسجام ناتو است.

 با این حال، به گفته نظامی سابق ارتش آلمان، روسیه  به خوبی می داند که توان مقابله با ناتو را ندارد، بنابر این، ادعا می شود که گویا روسیه یک "حمله غیر قابل انتظار" با تهدید به حمله هسته‌ای وارد خواهد آورد.

بروس معتقد است، که در نتیجه چنین اقداماتی، کشورهای اروپایی مجبور خواهند شد بین یک جنگ تمام عیار و یا تغییر رادیکال در وضعیت موجود به نفع مسکو کنار گیری کنند. و همزمان، منطقه دریای سیاه، کشورهای بالتیک، لهستان و اوکراین به عنوان مکان های ممکن برای شروع "حملات" روسیه نامیده می شود.

علاوه بر این، هر دو نظامی معتقد اند که آلمان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در این "درگیری" نقش کلیدی  را ایفا می کند، از این رو آنها از دولت آلمان خواستند که بوندسویر را به سرعت هشدار دهد تا برای انجام وظایف پیچیده نظامی ناتو آماده باشد.

سیاستمداران غربی و بلند پایه ها ارتش همیشه در مورد "تهدید روسیه" صحبت می کنند. در عین حال، مسکو بارها بر این تأکید کرد که روسیه هرگز به کسی حمله نخواهد کرد. به گفته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، رئیس اتحادیه کاملا از عدم چنین برنامه هایی از سوی مسکو آگاهی دارد، اما آنها استفاد از این روابط از تجهیزات های پیشرفته درنزدیکی مرزهای روسیه استفاده می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала