وزارت زنان به ادعای «ترویج فحشا» در ارگ خاموشی اختیار کرده است

© Photo / ARG / ARGوزارت زنان به ادعای «ترویج فحشا» در ارگ خاموشی اختیار کرده است
وزارت زنان به ادعای «ترویج فحشا» در ارگ خاموشی اختیار کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زنان زون‌های بزرگ افغانستان در نشستی که از سوی کمیتۀ مشارکت سیاسی زنان بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) در کابل برگزار شد می‌گویند که وزارت امور زنان در پیوند به اتهام‌های بهره‌گیری جنسی از زنان در حکومت خاموشی اختیار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، صغرا سعادت، رئیس برنامه‌های تیفا می‌گوید، وزارت امور زنان زیر نام بانوان پروژه می‌گیرد، اما نسبت به وضعیت زنان بی‌توجه است.

فاش شدن جزییات تازه از «درخواست رابطهٔ جنسی» در ارگ - اسپوتنیک افغانستان
فاش شدن جزییات تازه از «درخواست رابطهٔ جنسی» در ارگ

زنان زون‌های بزرگ کشور با صدور قطع‌نامه‌یی از حکومت می‌خواهند تا کمیسیونی را برای بررسی آزارواذیت زنان در اداره‌ها، ایجاد کند. در این قطع‌نامه هم‌چنان آمده است که حکومت باید از زنان حمایت کرده و به خواست‌های مشروع آنان رسیده‌گی کند.

زنان زون‌های بزرگ افغانستان می‎گویند، در شرایط کنونی زنان با چالش‌هایی زیادی چون عدم مصونیت، نابرابری جنسیتی، خطر معامله با حقوق‌شان و نقش‌ندادن به آنان در تصمیم‌گیری‌های سیاسی روبه‌رواند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شوند که حدود یک ماه پیش، حبیب‌الله احمدزی، مشاور پیشین رئیس‌جمهور ادعا کرد که حلقه‌هایی در ارگ ریاست‌جمهوری حضور دارند که در بدل تقرر زنان در حکومت از آنان رشوۀ جنسی می‌گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала