گفتگوی تلفونی رئیس جمهور غنی با ولیعهد سعودی در مورد صلح

© Photo / ارگمحمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در حال گفتگوی تلفونی
محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در حال گفتگوی تلفونی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف‌غنی، رئیس جمهور کشور و محمد بن سلمان،ولیعهد سعودی درباره صلح و مبارزه با تروریزم در افغانستان تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری گفته است که محمد اشرف غنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ارتباط به روند صلح افغانستان تلفنی گفتگو کرده است.

 بربنیاد اعلامیه ارگ ریاست جمهوری، در این مکالمه هر دو جانب روی مسایل امنیتی، مبارزه با تروریزم، دسترسی محصولات افغانستان به بازارهای عربستان سعودی و نقش آن کشور در اتصال منطقه‌ای و روند صلح افغانستان گفتگو کرده‌اند.

لغو دیدار بن سلمان با نمایندگان طالبان در پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
لغو دیدار بن سلمان با نمایندگان طالبان در پاکستان

در این زمینه، رئیس جمهور غنی در توییتر خود نیز نوشته است: "در اوایل شب من از طریق موبایل خودم، همراه با محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، صحبت نمودم. ما درباره امنیت، مبارزه با تروریسم، دسترسی بازار عربستان برای کالاهای افغانی، و نقش سعودی‌ها در اتصال منطقه‌ای بحث کردیم".

عربستان سعودی بازار مناسبی برای فروش محصولات زراعتی افغانستان شمرده می‌شود. با افزایش صادرات به این کشور، از فروش محصولات با قیمت پایین در بازارهای افغانستان جلوگیری خواهد شد.

تاکنون جزئیات بیشتری از این تماس تلفنی منتشر نشده‌است.

این در حالی است که حکومت افغانستان همواره خواهان نقش عربستان سعودی در روند صلح کشور و فشار بر طالبان و پاکستان برای حضور در پای میز مذاکره بوده است، اما به دنبال مخالفت طالبان با برگزاری چهارمین دور مذاکرات صلح در عربستان سعودی، پای این کشور از روند این گفتگوها برچیده شد.

 عربستان سال گذشته میزبان نشستی با حضور علمای جهان اسلام بود که جنگ و حملات انتحاری در افغانستان را حرام و مردود اعلام کردند.

گفته می‌شود که قسمتی از بودجه طالبان از ناحیه کمک‌ کشورهای عربی تامین می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала