استفاده از حشرات جنگی توسط وزارت دفاع امریکا

عضو شوید
مجلس نمایندگان امریکا تحقیقات خود را مبنی بر این که آیا وزارت دفاع ایالات متحده از کنه ها و سایر حشرات به عنوان سلاح های بیولوژیک استفاده می کند، آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک یورونیوز، مجلس نمایندگان امریکا درباره طرح‌های محرمانه وزارت دفاع این کشور از جمله استفاده از حشره "کنه" برای مقابله با دشمنان خود تحقیق می‌کند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه با مصوبه‌ای پنتاگون را ملزم کرد تا درباره استفاده تسلیحاتی از حشرات ناقل بیماری توضیح دهد.

کریستفور اسمیت، نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیوجرسی در مجلس نمایندگان امریکا، در این‌باره گفت: «بازرس کل درباره استفاده وزارت دفاع از کنه‌ها و دیگر حشرات به عنوان سلاح بیولوژیکی طی سال‌های 1950 تا 1975 تحقیق خواهد کرد».

مجلس نمایندگان امریکا معتقد است، پنتاگون پیش از اقدام به استفاده هر سلاحی علیه دشمنان آمریکا، باید نمایندگان را در جریان بگذارد تا در صورت لزوم از نتایج مرگبار آن جلوگیری شود.

این طرح تلاشی است برای صحت‌سنجی گزارش‌ها مبنی بر اینکه محققان پنتاگون در مکان‌هایی نظیر فورت دتریک در ایالت مریلند یا جزیره پلوم در نیویورک بیماری‌ها را با هدف ساخت سلاح‌های بیولوژیکی به حشرات منتقل کرده‌اند.

تلاش مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق درباره طرح‌های محرمانه پنتاگون چه در گذشته و چه در حال حاضر، در حالیست که ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور آمریکا در سال 1969 تحقیق دولتی درباره تسلیحات بیولوژیکی را ممنوع اعلام کرد.

سالانه 300 تا 427 هزار مورد جدید بیماری عفونی لایم، در اثر نیش کنه، در امریکا ثبت می‌شود و کمیته سلامت کنگره گفته است که می‌خواهد اطمینان یابد ارتباطی میان این واقعیت و آزمایش‌های محرمانه وزارت دفاع وجود ندارد.

در ماه می سال جاری میلادی، انتشار کتابی با عنوان «گزیده شده؛ تاریخ محرمانه بیماری لایم و تسلیحات بیولوژیکی توجه افکار عمومی امریکا را به ارتباط احتمالی بیماری لایم و تحقیقات مخفیانه پنتاگون جلب نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала