سناتور امریکایی برنامه فیس‌اپ را تهدیدی برای امنیت ملی امریکا می‌داند

© Photo / © Depositphotos / gpointstudioسناتور امریکایی برنامه فیس‌اپ را تهدیدی برای امنیت ملی امریکا می‌داند
سناتور امریکایی برنامه فیس‌اپ را تهدیدی برای امنیت ملی امریکا می‌داند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر اقلیت دموکرات‌ سنا برنامه فیس‌اپ را برای امنیت ملی کشور خود تهدید می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک، چاک شومر، سناتور امریکایی از ایالت نیویورک و رهبر اقلیت دموکرات در سنا، یک نامه‌ای رسمی را عنوانی ادارۀ اف‌بی‌آی و کمیسیون تجارت فدرال ارسال نموده است و نامه ارسال شده آمده است که برنامه روسی فیس‌اپ می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده امریکا باشد و از روسای این دو اداره خواسته است تا اقدامات لازم در این زمینه اتخاذ نمایند.

چهره‌های سیاسی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
چهره‌های سیاسی افغانستان در برنامه FaceApp

شومر در توییتر اش نوشت: برنامه فیس‌اپ با استفاده از هوش مصنوعی برای تغییر عکس‌های کاربران، امکان تغییر سن، تغییر ظاهر را می‌دهد. برای استفاده از این نرم افزار کاربران باید امکان دسترسی بدون قید و شرط عکس‌ها و فایل‌های شخصی خود را به شرکت واگذار نماید.

به گفته این سناتور امریکایی، هرگونه عکس‌ گرفته شده از این برنامه ممکن است در آینده بدون رضایت کاربر مورد استفاده قرار گیرد. او خاطر نشان کرد که برنامه فیس‌اپ می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی و حفظ حریم خصوصی میلیون‌ها شهروند امریکایی باشد.

چاک شومر از اف‌بی‌آی و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده درخواست کرده که به احتمال استفاده اپلیکیشن از داده های کاربران آمریکایی توسط هر موجودیت مرتبط با دولت روسیه تحقیق شود.

این برنامه (فیس‌اپ) توسط توسعه دهنده های از روسیه تولید شده است. این برنامه که مدت دو سال میشود که به بازار آمده است تاکنون سروصدای زیاد را برپا کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала