مقبره ابوریحان البیرونی و مدرسه خواجه بهاوالدین ولد بازسازی خواهد شد

© Photo / Dr.Ab / Dr.Abعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی افغانستان به کمیته اجرایی رشد و فرهنگ هدایت داد که زمینه بازسازی مقبره ابوریحان البیرونی و خواجه بهاوالدین به زودی فراهم گردد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از کشور نیوز، ریاست اجرائیه در خبرنامه ای می نویسید  که وزارت اطلاعات فرهنگ گزارش می دهد که اطراف مقبره ابوریحان البیرونی در سال 2008 به حمایت مالی کشور پولند احاطه شد و پس در سال 2010 کار اعمار ساختمان مقبره با حمایت مالی چاپان آغاز گردید، اما به دلیل نبود بودجه متوقف شد.

توجه ویژه به فرهنگ/ آثار و بناهای تاریخی دورۀ امانیه بازسازی می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
توجه ویژه به فرهنگ/ آثار و بناهای تاریخی دورۀ امانیه بازسازی می‌شود

سفیر ازبکستان در کابل اعلام آمادگی میکند و می گوید که در زمینه سفر کارشناسان کشورش را به افغانستان فراهم می کند تا در بخش دیزاین مقبره کمک کنند. وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که بخشی از هزینه این مقبره شامل بودجه وسط سال می نماید.

رئیس اجرایی کشور به وزارت اطلاعات و فرهنگ وظیفه داد که در هماهنگی با والی بلخ تمام امکانات لازم را برای آغاز پروژه مدرسه خواجه بهاووالدین ولد فراهم سازند

همچنان رئیس اجرایی کشور دستور طرح یک کتابخانه ملی را به وزارت اطلاعات و فرهنگ داد و برای ایجاد این کتابخانه در قسمت بودجه همکاران بین المللی صحبت شود که سهم بگیرند.

پالیسی ملی توریزم و گردشگری در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. این پالیسی بر مبنای اهداف، اهمیت، اصول کلیدی، چارچوب حقوقی، تحلیل وضعیت موجود گردشگری، فرصت‌ها و پیشنهادها در حوزه توریزم تدوین شده است، و از سوی رئیس اجرایی مورد استقبال قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала