وعده ها چین برای ساختن ده هزار منزل مسکونی تاکنون عملی نشده است

© Photo / صفحه وزیر شهرسازیبزرگ‌ترین پروژه‌ خانه‌سازی در افغانستان افتتاح شد
بزرگ‌ترین پروژه‌ خانه‌سازی در افغانستان افتتاح شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت شهرسازی از عدم پروژه های داده شده ساختمانی از سوی چین انتفاد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، چین در آغاز شروع حکومت ملی و هنگام سفر رئیس جمهور غنی به آن کشور، وعده داده بود که 1000 منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد دالر، در افغانستان اعمار میکند، اما دو سال میشود که این پروژه شروع نشده است.

مسئولان در وزارت شهر سازی می گویند که کار دیزاین تخنیکی این پروژه تکمیل گردیده و به اداره تدارکات ملی فرستاده شده است اما این نهاد تاکنون آن را امضاء نکرده است.

کرزی: شهرک عینو مینه اسناد قانونی دارد - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: شهرک عینو مینه اسناد قانونی دارد

حشمت الله ناصری، سخنگوی این وزارت می‌گوید: “این پروژه ده‌هزار خانه است و  نزدیک به یک میلیارد دالر در آن هزینه خواهد شد. این پروژه بسیار مهم است و ما برای آن آماده گی کامل داریم.”

به گفته مسئولان وزارت شهر سازی، مرحله نخست این پروژه ساخت 1400 منزل مسکونی را شامل می شود.

آگاهان امور اقتصاد عملی کردن این پروژه را حیاتی می خوانند و تاکید دارند که اداره تدارکات ملی باید این روند را به گونه سریع تکمیل کند.

تاج محمد تلاش، یک تن آگاه اقتصادی اظهار می‌دارد: “این تنها پروژه نیست، بلکه یک مسئله اعتماد‌سازی نیز است، اگر در اداره تدارکات ظرفیت وجود دارد باید بسیار وقت این پروژه عملی می‌شد.”

به گفته وزارت شهرسازی و اراضی بیش از 350 شهرک غیر قانونی در سراسر افغانستان اعمار شده است و این وزارت کوشش دارد، تا این منابع بزرگ عایداتی را جنبه قانونی بدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала