کشف تابوت طلائی

© REUTERS / Mohamed Abd El Ghanyکشف تابوت طلائی
کشف تابوت طلائی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در آرامگاه توتانخون یک تابوت بزرگ طلائی کشف شده است.

در مصر از آرامگاه توتانخون، برای اولین بار از سال 1922 غرض فعالیت های بازسازی، تابوت بزرگ طلائی پسر فرعون از آرامگاه اصلی اش منتقل گردیده است.

کشف راز آرامگاه فرعون توت عنخ آمون - اسپوتنیک افغانستان
کشف راز آرامگاه فرعون توت عنخ آمون

اسپوتنیک به نقل از آهرام آنلاین، موضوع بحث در مورد یکی از بزرگترین سه تابوت توتانخون موجود در آرامگاه فرعون صحبت می باشد که در جوار همدیگر قرار دارند، کوچکترین آنها از طلا خالص ساخته شده است.

دو تابوت دیگر از چوب ساخته شده اما با لایه نازک از طلا پوشیده شده است. در اوایل سال 1922، سارکوفاهای کوچک و وسط از آرامگاه خارج شد و به موزیم بزرگ مصر در گیزا منتقل شد.

پس از تقریباً یک قرن، تابوت بزرگ دیگر به آنها ملحق خواهد شد. او برای ترمیم فرستاده شده است، که حداقل هشت ماه طول خواهد کشید. سپس تابوت در موزه نمایش داده خواهد شد.

همانطور که ایزا زیدان، رئیس پروژه اظهار داشته است، در طول بررسی بعدی در لایه طلایی، ترک ها کشف شد. تصمیم برای انجام کارهای بازسازی توسط کمیته دائمی مصری در زمینه آثار باستانی تأیید گردید.

تابوت بازسازی شده در سال 2020 به نمایش گذاشته می شود.

ما اضافه می کنیم که مصنوعات از آرامگاه برداشته شده و تحت نظارت دقیق باستان شناسان و با استفاده از اقدامات سختگیرانه امنیتی به کارخانه انتقال یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала