متهم شدن حکومت به‌ برخورد دوگانه در بررسی پرونده‌های آزار جنسی زنان

© Photo / ARG / ARGمتهم شدن حکومت به‌ برخورد دوگانه در بررسی پرونده‌های آزار جنسی زنان
متهم شدن حکومت به‌ برخورد دوگانه در بررسی پرونده‌های آزار جنسی زنان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از دسته‌های انتخاباتی، حکومت را در بررسی پرونده‌های آزار و اذیت جنسی زنان در حکومت، به برخورد دوگانه متهم می‌سازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در این میان، دستۀ انتخاباتی «صلح و امنیت» به رهبری رحمت‌الله نبیل می‌گوید که وظیفۀ ولسوال واخان با نشر یک گزارش به حالت تعلیق درآمد، اما اتهام‌هایی که به حلقۀ نزدیک به رئیس‌جمهور وجود دارند، نادیده گرفته شده‌اند.

عارف کیانی، سخن‌گوی دستۀ انتخاباتی صلح و امنیت بیان داشت: «حکومت، متأسفانه براساس بعضی از گزارش‌ها، یک نفر را عزل می‌کند – البته در حالت اتهام – اما این‌ که دوسیه‌ها و پرونده‌های بسیار کلان متوجه نزدیکان تیم حاکم است آن‌ها را فراموش می‌کند».

لوی سارنوالی / دادستانی کل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ایجاد یک اداره ویژه برای مبارزه با آزار و اذیت زنان در ادارات دولتی

در همین حال، اعضای مجلس سنا نیز از حکومت می‌خواهند تا چنین اتهام‌ها و پرونده‌ها را با دقت و بی‌طرفانه بررسی کند.

انار کلی هنریار، عضو مجلس سنا گفت: «تقاضای ما این است که به این اتهامات رسیده‌گی‌های جدی شود؛ از هر دو طرف هر اتهامی که وارد می‌شود».

این در حالی است که در حدود نزدیک به دوماه پیش، حبیب الله احمدزی، مشاور پیشین رئیس‌جمهور ادعا کرد که از زنان برای تقررشان در پست‌های دولتی، در ارگ ریاست‌جمهور «رشوه جنسی» گرفته می‌شود. بدنبال این ادعا، چندین بانوی دیگر نیز در گفت‌وگو با بی‌‎بی‌سی از آزار و اذیت جنسی در ارگ سخن گفتند.

حکومت هرچند گفت که در این باره بررسی‌ها آغاز شده، اما تاکنون نتیجۀ این بررسی‌ها معلوم نیست.

اما چند روز پیش، طلوع‌نیوز گزارشی را نشر کرد که بر مبنی آن، ولسوال واخان بدخشان یک گردشگر خارجی را آزار و اذیت جنسی کرده بود – پس از نشر این گزارش، وظیفۀ او از سوی حکومت به تعلیق درآمد.

با این همه، حکومت ادعاها دربارۀ آزار و اذیت جنسی زنان در حکومت را همواره رده کرده ‌است.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی رئیس‌جمهور گفت: «نهادهای سارنوالی، مسؤولیت درجه اول دارند که این موارد را بررسی بکنند و ما کاملأ خوش استیم از اقداماتی ‌که سارنوالی محترم انجام داده‌است».

عبدالله عبدالله رئیس‌ اجراییه حکومت وحدت ملی نیز در این باره واکنش نشان داده‌است و بر بررسی‌های بی‌طرفانه و گسترده تأکید کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала