واکنش وزارت تحصیلات عالی به حمله اخیر بر دانشگاه کابل

© کریمواکنش وزارت تحصیلات عالی به حمله اخیر بر دانشگاه کابل
واکنش وزارت تحصیلات عالی به حمله اخیر بر دانشگاه کابل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت تحصیلات عالی از تمامی گروه‌های مسلح می خواهد تا مراکز علوم و دانش را میدان جنگ و سیاست نسازند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، وزارت تحصیلات عالی از تمام گروه‌های مسلح خواسته که با رعایت اصل بی‌طرفی، مراکز علوم و دانش را میدان‌های جنگ و سیاست خود نسازند.

این وزارت در واکنش به حمله انتحاری روز گذشته(28 سرطان) مقابل دانشگاه کابل، در یک خبرنامه گفته است: “انفجاری در مقابل دروازه جنوبی دانشگاه کابل، زمانی رخ داده است که شماری از جوانان برای اشتراک در امتحان استاژ قضایی و شورای طبی در حال داخل شدن به دانشگاه بودند”.

وزارت تحصیلات عالی ضمن تقبیح این حمله، افزوده است که حمله بر مراکز علمی و اکادمیک، به خصوص علیه جویندگان علم و دانش که هیچ نوع ارتباطی با مسایل سیاسی و نظامی کشور ندارند؛ یک عمل غیرانسانی و خلاف نورم‌های بشری است.

این وزارت هم‌چنان از ارگان‌های امنیتی خواسته تا در شناسایی عاملان این حمله با وزارت تحصیلات عالی همکاری کنند.

این در حالی است که حمله موتر بمب روز گذشته در نزدیکی دروازه جنوبی دانشگاه کابل، 8 کشته و بیش از ۳۰ زخمی برجای گذاشت که بیشتر آسیب‌دیدگان این رویداد، دانشجویان و جوانان بودند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله در صفحه تویتترش اعلام کرد که معلومات ابتدایی این نهاد نشان می‌دهد این انفجار از سوی گروه طالبان انجام شده است. اما گروه طالبان گفته هیچ ربطی با این رویداد ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала