خلیلزاد آماده ماموریت جدید برای صلح افغانستان می‌شود

© Photo / AMB Zalmai Khalilzad خلیلزاد آماده ماموریت جدید برای صلح افغانستان می‌شود
 خلیلزاد آماده ماموریت جدید برای صلح افغانستان می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده زلمی خلیلزاد اعلام کرد که به زودی ماموریت جدید در باره افغانستان را آ؛از خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در روند صلح افغانستان پس از دیدار با سفرای هند و آلمان و همچنین وزیر خارجه ازبکستان درباره افغانستان اعلام کرد که بزودی ماموریت جدیدش را درباره صلح افغانستان آغاز می‌کند.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان اعلام کرد که علاوه بر اطلاع‌رسانی درباره جزئیات دیدارش با طالبان در واشنگتن با سفرای آلمان و هند در امریکا و همچنین وزیر خارجه ازبکستان درباره افغانستان گفت‌وگو کرده است.

خلیلزاد: امریکا از جنگ افغانستان نمی‌گریزد - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: امریکا از جنگ افغانستان نمی‌گریزد

وی با اشاره به دور جدید گفت‌وگوها با طالبان در دوحه بدون اعلام زمان مشخصی نیز گفت که برای آغاز ماموریت دیگر در روند صلح افغانستان و به منظور پیشرفت‌های بیشتر در حال آماده شدن است.

خلیلزاد اخیراً نیز پس از برگزاری دور هفتم گفت‌وگوها با طالبان در دوحه این نشست را بسیار سازنده خواند.

در اوایل ماه جاری میلادی نیز هیئتی متشکل از بیش از 60 نماینده از کابل و 17 نماینده طالبان در نشست بین‌الافغانی دوحه شرکت کردند.

این نشست به میزبانی قطر و آلمان برگزار شد و طالبان در آن متعهد شد به کاهش خشونت‌ها شد.

در 25 جون نیز وزیر خارجه ایالات متحده در سفر به کابل ابراز امیدواری کرد که پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان (شش مهرماه) صلح در افغانستان برقرار شود.

تلاش های امریکا در قبال افغانستان که با برنامه ٬دیدگاه و سلیقه خود آن را دنبال می کند،  نمایانگر آن است که افغانستان همچنان در گیر رقابت ها بیرونی است و در چنین یک فضا آیا می توات از صلح در افغانستان  و منطقه سخن گفت .  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала