آمادگی امریکا برای عملیات در خلیج فارس

عضو شوید
ایالات متحده امریکا عملیاتی را برای امنیت مسیر های دریایی در خاور میان طراحی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اطلاعات فاش شده از سوی دفتر فرماندهی مرکزی ایالات متحده؛ امریکا آماده انجام عملیاتی تحت عنوان "نگهبان"  می باشد که هدف آن امنیت مسیر های دریایی در خاور میانه عنوان شده است.

آماده سازی این عملیات در خلیج فارس پس ازآن آغاز شد که روز جمعه یک نفت کش انگلیسی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل نقض مرزهای بین المللی توقیف شد.

پس ازاین حادثه ریچارد اسپنسر، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده ، انتقال نیروی های نظامی به عربستان سعودی را به منظور "حفاظت از منافع ایالات متحده" در منطقه خاورمیانه را تصویب کرد.

 هدف عملیات نگهبان "ارتقای ثبات در دریاها، اطمینان از انتقال امن و کاهش تنش در آب های بین المللی در خلیج فارس، تنگه هرمز، تنگۀ باب المنب و خلیج عمان است".

توقیف تانکر نفتی بریتانیا از سوی ایران - اسپوتنیک افغانستان
توقیف تانکر نفتی بریتانیا از سوی ایران

 فرماندهی مرکزی امریکا اعلام کرد که، ایالات متحده عملیات خود را در چارچوب عملیات مشترک با متحدان خود به منظور "اطمینان از آزادی کشتی رانی در منطقه و حفاظت از مسیرهای" حیاتی دریایی" هماهنگ می کند.

وضعیت در خلیج فارس و مناطق مجاور در طی چند ماه گذشته بدتر شده است.

یادآوری می کنیم که اخیرا دو نفت‌کش غول‌پیکر در آب‌های دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند و خساراتی به آن‌ها وارد شد 

مقامات ارشد امریکا و انگلیس و و سپس برخی از کشور‌های عربی شناخته‌شده حوزه خلیج فارس طی روزهای گذشته تلاش داشتند با تبلیغات رسانه‌های، ایران را مسئول این حادثه معرفی کنند. بسیاری از کشورها و مقامات سیاسی ایران، این اتهامات علیه ایران را بی‌اساس خواندند و آن را رد کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала