هفته آینده دور جدید مذاکرات امریکا و طالبان

© Sputnik / PMهفته آینده دور جدید مذاکرات امریکا و طالبان
هفته آینده دور جدید مذاکرات امریکا و طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا و طالبان گفتگوهای صلح را هفته آینده در پی افزایش خشونت‌ها در افغانستان، از سر خواهند گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان امریکا و گروه طالبان در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری مذاکرات صلح در هفته آینده در پی افزایش خشونت‌ها در این کشور استند.

ایالات متحده امریکا با طالبان در مورد کاهش خشونت، حل و فصل و خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفتگو می‌کنند.

این مذاکرات بارها و بارها باعث نارضایتی دولت افغانستان شده که در همچو مذاکرت از آنها هیج دعوت به عمل نیامده است. اما امریکا می‌خواهد که در این پروسه باید مقامات دولت افغانستان حضور داشته باشند.

شکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
آغاز دوبارهٔ مذاکرات صلح امریکا و طالبان در اوج خشونت‌ها

یک منبع نزدیک به طالبان گفت: مذاکرات میان امریکا و طالبان در روزهای 24 تا 25 جولای از سر گرفته خواهد شد. در این دور جدید موضوع اصلی گفتگوها خروج نظامیان خارجی از افغانستان است. هنوز توافقنامه صورت نگرفته، امریکا می‌خواهد که نیروهای خارجی در ظرف دو سال افغانستان ترکت کنند، اما طالبان به خروج قطعی آنها در ظرف شش ماه اصرار دارند، من فکر می‌کنم که طالبان این مدت تغییر نخواهند داد.

سید اکبرآغا، فرمانده پیشین گروه طالبان می‌گوید که دور جدید گفتگوها میان امریکا و طالبان به دلیل اختلافات مقامات امریکایی و طالبان در باره حضور نیروهای خارجی در افغانستان منجر به دستیابی پیشرفت‌ها نخواهد شد.

پیش از این، نماینده طالبان اظهار داشت که طالبان با امریکا در جریان مذاکرات در دوحه در همه جناح ها به توافق رسیدند. طالبان اظهار داشته اند که فقط یک دو سوال تحت بررسی باقی مانده است.

سهیل شاهین نماینده طالبان در قطر به ریانووستی گفت که مذاکرات بین هیات طالبان و امریکا در قطر روز سه شنبه در دوحه آغاز شد، به تاریخ 9 جولای بعد از ختم دیالوگ بین‌الافغانی در دوحه، هیت امریکا به رهبری زلمی خلیلزاد عازم چین شد که از آنجا عازم واشنگتن می‌گردد تا نتایج این نشست را به رهبری امریکا گزراش دهد.

در اوایل ماه جاری میلادی نیز هیئتی متشکل از بیش از 60 نماینده از کابل و 17 نماینده طالبان در نشست بین‌الافغانی دوحه شرکت کردند.

این نشست به میزبانی قطر و آلمان برگزار شد و طالبان در آن متعهد شد به کاهش خشونت‌ها شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала