واکنش مسکو به اتهام دخالت روسیه در بازداشت تانکر بریتانیایی توسط ایران

© REUTERS / Stena Bulkواکنش مسکو به اتهام دخالت روسیه در بازداشت تانکر بریتانیایی توسط ایران
واکنش مسکو به اتهام دخالت روسیه در بازداشت تانکر بریتانیایی توسط ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نسخه دست‌داشتن روسیه در قضیه بازداشت نفتکش توسط ایران "بعید از حقیقت" است و نشان‌دهنده بی‌کفایتی منابع اطلاعاتی است – معاون کمیته دفاعی مجلس نمایندگان روسیه.

به گزارش اسپوتنیک، قبل از این روزنامه Sunday Mirror با استناد بر منابع اعلام‌نشده خبر داده بود که سازمان استخباراتی بریتانیا می – ۶ و مرکز ارتباطات حکومتی بریتانیا نسخه دست‌داشتن روسیه در قضیه بازداشت نفت‌کش Stena Impero توسط ایران، را بررسی می‌کند.

شک بریتانیا بالای روسیه مبنی بر توقیف نفتکش‌ اش در ایران  - اسپوتنیک افغانستان
شک بریتانیا بالای روسیه مبنی بر توقیف نفتکش‌ اش در ایران

الکساندر شرین، معاون کمیته دفاعی مجلس نمایندگان روسیه گفت: "تلاش برای برچسب دادن روسیه در این مورد یکبار دیگر بی‌کفایتی و فریبندگی مطلق کارشناسان و مقامات بریتانیایی را نشان می‌دهد که چنین نخسه‌هایی را بررسی می‌کنند".
شام جمعه نیروهای بحری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تنگه هرمز نفت‌کش بریتانیایی Stena Impero را متوقف ساختند و سپس آنرا به بندر عباس انتقال دادند.
خدمه این کشتی که ۲۳ نفر شامل سه شهروند روسی می‌باشد، در داخل کشتی قرار دارند.
بازداشت نفت‌کش بریتانیایی توسط سپاه پاسداران در جواب به بازداشت نفت‌کش ایرانی Grace 1 توسط نیروهای بریتانیایی به تاریخ ۴ جولای، صورت گرفته است.
این کشتی ایرانی به ظن نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بازداشت شده بود. در چوکات تحقیقات، پولیس بریتانیا کاپیتان کشتی، معاونش و دو تن دیگر از خدمه کشتی را بازداشت نموده است، محکمه بریتانیایی توقیف این افراد را تا تاریخ ۱۵ اگست تمدید کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала