مانور خطرناک سو-30 ونزوئلا علیه EP-3 امریکا را متاثر نمود

© Sputnik / Sergei Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر سو-30
سو-30 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون مانور طیاره جنگی سو-30 ونزوئلا در مقبال طیاره EP-3 امریکائی را تهدیدی برای پیلوتان امریکایی دانسته است.

به گزارش اسپوتنیک، قوماندانی قوای جنوبی نیروهای مسلح ایالات متحده که بر تعامل پنتاگون با نیروهای مسلح 45 کشور و همچنین منطقه امریکای مرکزی و جنوبی نظارت می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده سو-30 نیروی هوایی ونزوئلا 19 جولای بصورت خصمانه هواپیمای اطلاعات ساحلی قوای بحری ایالات متحده (EP-3 ARIES) را در "فاصله خطرناک" در هنگام وقوع حادثه بر روی بحری کارائیب همراهی می‌کرده است. 

اردوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
اعزام قوای خاص و تخنیک محاربوی امریکا به ونزوئلا

در این بیانیه آمده است: هواپیمای سو-30 (نیروی هوایی ونزوئلا، Flanker) با همراهی خصمانه و در فاصله خطرناک از هواپیمای EP-3 ایالات متحده، در 19 جولای، هواپیما و خدمه آمریکایی آنرا تحت تهدید قرار داده بود.

طبق گزارش قوماندانی جنوبی نیروهای مسلح ایالات متحده، EP-3 در حال انجام ماموریت خود "فضای هوایی بین المللی بر روی بحیره کارائیب" بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدامات نشان می دهد که حمایت نظامی غیرمسئولانه روسیه از رژیم غیرقانونی (نیکولاس) مادورو و تأکید بر رفتار بی‌پروا و غیر مسئولانه وی موجب تضعیف قوانین بین المللی و تلاش برای مبارزه با تجارت غیرقانونی میباشد.

شنبه، وزارت دفاع ونزوئلا اعلام کرد که طیاره اکتشافی ساحلی قوای بحری ایالات متحده ، روز 19 جولای حریم هوایی جمهوری بولیواریا را نقض کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала