جنجال جدید بین دوستم و قیصاری

© Photo / Nezamuddin Qaisari FBنظام الدین قیصاری، نماینده جنرال دوستم در فاریاب
نظام الدین قیصاری، نماینده جنرال دوستم در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظام‌الدین قیصاری، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون نخست رییس‌جمهور را به معامله‌گری متهم نموده است.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، نظام‌الدین قیصاری، از قوماندانان خیزش‌های مردمی در شمال که در ماه سرطان سال‌ گذشته از سوی نیروهای ویژۀ امنیت ملی بازداشت شد، می‌گوید که حالا معاون اول رئیس‌جمهور اورا نمی‌گذارد تا به شمال برگردد.

جنرال دوستم پس از رهایی قیصاری شرط حمایت از تیم انتخاباتی را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
جنرال دوستم پس از رهایی قیصاری شرط حمایت از تیم انتخاباتی را اعلام کرد
قیصاری در این باره گفت: «هر روز چند ساعت با مردم؛ با زنان و مردان، وکیلان و اربابان در تماس استیم. برایم می‌گویند چرا [به شمال] نمیایی؟ من می‌گویم که چنین مشکلی وجود دارد. او [جنرال دوستم] از من ترسیده.»

نظام‌الدین قیصاری، می‌گوید که برای پیوستن به دستۀ انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی گفت وگوهایی را انجام داده‌است: «با بعضی دوستان تماس دارم؛ مشخص مذاکره نکردم، تماس دارم. بلی ما را [تیم انتخاباتاتی] دولت ساز حمایه کند؛ دولت ماست. ما هم حمایت می‌کنیم.».

اما، دستۀ انتخاباتی رییس‌جمهوری غنی و ریاست‌جمهوری در این باره چیزی نمی‌گویند.

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و نظام الدین قیصاری - اسپوتنیک افغانستان
دیدار جنرال دوستم با نظام الدین قیصاری
در همین حال، جنرال دوستم در سخنرانی‌که میان سربازانش گفته‌است: «بعضی‌ها خودرا رهبر می‌گویند؛ [با] پلو خوردن [کسی] رهبر نمی‌شود... شاید [یک نفر] رئیس‌جمهور شود، صدراعظم شود... اما رهبر شده نمی‌تواند. رهبر شدن کار آسان نیست».

همزمان با این، بشیر احمد ته‌ینج، سخن‌گوی حزب جنبش ملی به رهبری جنرال دوستم، می‌گوید که ادعاهای قیصاری بی‌اساس است و هیچ‌کسی مانع رفتن وی به شمال نشده‌است.

آقای ته‌ینج در این باره بیان داشت: «ما هیچ‌گونه ممانعتی برای رهایی او و برای رفتن او به هرنقطۀ افغانستان نداریم، فقط اتهامات بی اساس است و تلاش می‌کنند قیصاری را در این مرحلۀ حساس وسیله قرار بدهند».

نظام‌الدین قیصاری، می‌گوید که روزانه با مردم از بخش‌های گوناگون کشور دیدار می‌کند. وی با شماری از مخالفان سیاسی جنرال دوستم نیز دیدارهایی داشته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала