سریال اخراج بشردوست از مجلس نمایندگان تکرار شد

© Photo / FB/ Bashardost سریال اخراج بشردوست از مجلس نمایندگان تکرار شد
 سریال اخراج بشردوست از مجلس نمایندگان تکرار شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آقای بشردوست عضو مجلس نمایندگان مانند سابق یکبار دیگر به دلیل اعتراض‌ از مجلس اخراج شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان امروز (دوشنبه 31سرطان) در دومین نشست عمومی مجلس، رمضان بشردوست نماینده‌ی کابل را توسط نیروهای امنیتی اخراج کرد.

در نشست عمومی امروز، مسوولین ارشد ارگان‌های امنیتی در پیوند به جان‌باختن 34 تن از نیروهای کماندو در ولسوالی آب‌کمری ولایت بادغیس و همچنین وخامت اوضاع امنیتی کشور استجواب شده بودند.

میر رحمان رحمانی رئیس مجلس‌ نمایندگان در ابتدای نشست امروز خاطر نشان ساخت که به دلیل استجواب مقام‌های امنیتی هیئت اداری تصمیم بر حذف صحبت نمایندگان در ساعت امتیازی گرفته است.

رمضان بشردوست نماینده‌ی کابل؛ اما اعتراض کرد که نمایندگان نباید برخلاف قانون که در رأس وزارت‌های داخله و دفاع ملی اند را استجواب کنند.

براساس گفته‌های آقای بشردوست مطابق قانون هیچ کس نمی‌تواند اضافه‌تر از دو ماه در رأس یک وزارت به عنوان سرپرست ایفای وظیفه کند؛ درحالیکه اسدالله خالد و مسعود اندرابی از ماه‌ها به اینسو در کُرسی سرپرستی باقی مانده‌اند.

اعتراض‌های بشردوست خشم رحمانی را برانگیخت و او از نیروهای امنیتی خواست تا بشردوست را از نشست امروز اخراج کنند.

رحمانی همچنین بشردوست را متهم به همکاری با سفارت ایران کرد و تهدید کرد که اگر بشردوست دست از اخلال نشست‌های مجلس برندارد او تمام "جُل و پُستک" بشردوست را فاش می‌سازد.

رمضان بشردوست بعد از اخراج شدن از نشست امروز تصریح کرد که در نشست امروز قانون‌اساسی و اصول وظایف داخلی مجلس نقض شده‌است.

پیش از این رمضان بشردوست نیز بارها او در نشست‌های عمومی دور قبلی از مجلس اخراج شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала