رهگیری هواپیمای جاسوسی امریکا توسط جنگنده ونزوئلایی + ویدئو

© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر رهگیری هواپیمای جاسوسی امریکا توسط جنگنده ونزوئلایی
 رهگیری هواپیمای جاسوسی امریکا توسط جنگنده ونزوئلایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واشنگتن اعلام کرد: یک جنگنده ونزوئلا اخیرا هواپیمای اطلاعاتی امریکا را بر فراز دریای کارائیب به طور خصمانه رهگیری کرد.

به گزارش اسپوتنیک،مقامات دفاعی  ایالات متحده امریکا روز گذشته اعلام کردند: این جنگنده ونزوئلا روز جمعه (19 جولای) به طور تهاجمی بر فراز دریای کارائیب این هواپیمای امریکایی را تعقیب کرد که مانوری غیرحرفه ای است.

فرماندهی جنوبی امریکا اعلام کرد که این جنگنده ونزوئلایی ساخت روسیه بود که به دنبال شناسایی هواپیمای امریکایی در راستای تعقیب خصمانه آن اقدام کرد. در بیانیه فرماندهی جنوبی امریکا آمده است: هواپیمای EP-3 امریکایی در حریم هوایی تایید شده پرواز می کرد که یک جنگنده "(SU-30) ونزوئلا به آن نزدیک شد.

این در حالی است که نیروهای مسلح ونزوئلا روز گذشته نقض حریم هوایی این کشور توسط یک هواپیمای امریکایی را محکوم و از آن به عنوان یک "اقدام تحریک آمیز آشکار" علیه کاراکاس یاد کرد.

در بیانیه روز گذشته فرماندهی عملیات استراتژیک نیروهای مسلح ونزوئلا آمده است: نیرو های دفاع هوایی کشور حضور این هواپیمای اطلاعاتی را در آسمان ونزوئلا شناسایی کرد که این اقدام به منزله نقض معاهده های بین المللی مربوط به حفظ حریم هوایی کشورها و اقدام تحریک آمیزی بود.

دولت ترامپ، خوان گوایدو رهبر مخالفان را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناخته و خواستار کناره گیری دولت قانونی مادورو است. در این میان واشنگتن همچنان در حال تشدید تحریم ها علیه کاراکاس است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала