وزیر پیشین مخابرات و تکنولوژی معلوماتی آزاد شد

© اسپوتنیک - Afghsnistanعبدالرزاق وحیدی،
عبدالرزاق وحیدی، - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادگاه استیناف عبدالرزاق وحیدی وزیر پیشین مخابرات که متهم به سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی در زمان ماموریت در وزارت مالیه بود، حکم به برائت او داد و آزاد شد.

به گزارش اسپوتنیک،عبدالرزاق وحیدی، وزیر پیشین مخابرات و تکنولوژی معلوماتی از سوی محمکه استیناف مرکز عدلی و قضایی و مبارزه با جرایم سنگین فساداداری برائت گرفت و امروز آزاد شد.

محاکمه استیناف آقای وحیدی روز شنبه، بیست‌ونهم سرطان برگزار شد و به دلیل طولانی شدن آن اعلام حکم نهایی به روز یک‌شنبه، سی‌ام سرطان موکول شده بود. هیأت قضایی محکمه مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساداداری پس از شنیدن صورت دعوا و دفاعیه وکیل مدافع آقای وحیدی برائت او را اعلام کرد.

آقای وحیدی سال گذشته به اتهام سوء استفاده از صلاحیت وظیفه‌یی در معینیت وزارت مالیه کشور از سوی محکمه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری محکوم به مجازات شده بود.

 

محکمه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری آقای وحیدی در دوم دلو ۱۳۹۷ را به گونه غیابی به سه سال حبس تنفیذی محکوم به مجازات کرده بود. 

آقای وحیدی در 19 حمل 1398 سال جاری از سوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری بازداشت و به زندان پلچرخی فرستاده شد.

حال عبدالرزاق وحیدی وزیر پیشین مخابرات از سوی دادگاه استیناف مرکز عدلی و قضایی جرایم سنگین برائت گرفته و از زندان آزاد شده است.

این دادگاه حشمت الله معاون شرکت «مطبعه احمدی» را به شش ماه حبس و این شرکت را نیز 19 میلیون افغانی جریمه نقدی کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала