S-400 از اوایل سال 2020 در ترکیه عملیاتی می‌شود

© Sputnik / Alexej Danitschew S-400 از اوایل سال 2020 در ترکیه عملیاتی می‌شود
 S-400 از اوایل سال 2020 در ترکیه  عملیاتی می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه ترکیه: انقره می تواند به تحریم های امریکا از جمله در رابطه با پایگاه هوایی اینجرلیک پاسخ جدی بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد که سامانه‌های خریداری شده S-400 روسیه تا اوایل سال 2020 در ترکیه مستقر و عملیاتی می‌شود.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در بحبوحه تنش‌ها بین این کشور با امریکا بر سر خرید سامانه اس S-400 روسیه از آغاز عملیاتی شدن این سامانه در اوایل سال آینده میلادی خبر داد و همچنین تحریم‌های احتمالی واشنگتن علیه انقره به دلیل خرید این سامانه را «غیرقابل قبول» خوانده است.

رویترز گزارش داده که  وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی درباره مواضع امریکایی‌ها علیه خرید سامانه S-400 روسیه از سوی آنکارا اعلام کرد، سامانه‌های پدافند هوایی S-400 اوایل سال 2020 (جدی و دلو 1398) عملیاتی خواهند شد.

خرید اس-۴۰۰ توسط ترکیه و تاثیر آن بالای ناتو - اسپوتنیک افغانستان
خرید اس-۴۰۰ توسط ترکیه و تاثیر آن بالای ناتو

مولود چاووش اوغلو با اشاره به اقدام دولت امریکا در کنار گذاشتن ترکیه از برنامه تولید  جنگنده F-35 گفت، شرکای حاضر در این برنامه با تصمیم امریکا برای تعلیق ترکیه از این برنامه موافق نیستند.

این مقام ارشد ترکیه‌ای همچنین اعلام کرد که انقره از دونالد ترامپ و دولت امریکا انتظار دارد که بر سر اختلافات درباره خرید سامانه S-400 با توسل به قانون «کاتسا» علیه ترکیه تحریم اعمال نکند.

چاووش اوغلو افزود، درباره اینکه آیا امریکا به دنبال اعمال تحریم‌ها علیه ترکیه باشد یا نه، تردیدهایی وجود دارد چرا که رئیس‌جمهور این کشور خواهان این کار نیست.

وزیر خارجه ترکیه البته تاکید کرد که این کشور اعمال تحریم امریکا علیه ترکیه به دلیل اختلافات درباره S-400 را غیرقابل قبول، می‌داند.

 یادآوری می‌کنیم که توافقنامه تحویل سیستم دفاع هوایی اس-400 در ماه سپتمبر سال 2017 به امضاء رسید که مبلغ این قرارداد 2.5 میلیارد دالر می‌باشد و نصف این مبلغ به عنوان وام توسط روسیه تامین می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала